Mindfulness

Har du provat?

Jag har alltid varit lite skeptisk till sånt här, trott att det varit rena rama hippiegrejen att hålla på med att känna ditt inre, lyssna på ditt inre och allra helst då på en äng med massa flower power och musik , haha! Fåntratt jag vet….

MEN även den bästa kan ha fel! Så fel! Vem är jag om jag inte är sämre än att erkänna mig besegrad i mina fåniga förutfattningar. I en hel vecka har jag tagit mig 2-3 minuter om dagen och ägnat mig åt lite mindfulness. Det är jätte lätt och oerhört effektivt! Tro mig, jag har varit en stor skeptiker…..
Visst jag har alltid trott på att vad kroppslig balans heter, att du måste vara vän med dig själv och allt sånt där tillsammans med en bra kost för dig är det liksom det bästa! Men nu har jag sedan Maria Helanders KBT föreläsning förra veckan tagit mig tid till att testa och jag är så glad att jag gjorde det! Denna helgen har jag verkligen behövt det!

20131015-141239.jpg
Det är suuuuuper enkelt och du kommer känna dig så avslappnad efteråt! Först så blundar du (du kan vara vart som helst) sen andas du långsamt in genom näsan och ut genom munnen, försök att känna hur luften reser igenom kroppen, gör detta ett par gånger. Sen lyssnar du på det här i 2 minuter och gör absolut inget. Blunda och andas. När två minuter är slut och man öppnar ögonen så känner iallafall jag ett helt annat lugn i min kropp!
Humbug? Jag vet inte… Jag ska testa mera, jag är otroligt fascinerad och så intresserad av detta.

Tänk vad många kroppar man kanske kan reparera om man jobbar mot stress på detta sätt! För dig som vill gå ner i vikt kommer det här vara ett sjukt bra hjälpmedel. ❤

Leave a Reply

