Spännande!

Det är inte annat än att jag har lite fjärilar i magen…. Lite smått nervös inför den stora öppningen av Restaurangen imorgon, O’Learys Falköping, imorgon men det ska nog gå galant! Långa dagar bara just nu! Om jag jobbar till stängning imorn har jag gjort mina 40 timmar på 2,5 dag, puh det känns… Nu har jag ändå “tur”, grabbarna är snälla mot mig och lät mig plugga och leka med mina barn idag istället för att städa. Vi sliter ju inte bara alltså vi har förjädrans roligt också!

20131013-232013.jpg

Alltid när man går på restaurang som LCHF:are så får man ju allt som oftast ändra lite. Tänkte att ni skulle få lite tips om hur man gör och vad man kan äta på O’Learys tillexempel.

Till alla grillrätter kan du få sallad eller wok till istället för pommes/gratäng eller bakpotatis. Du kan också välja burgare utan bröd och med side sallad istället. Sallader är ju inga problem, Caesarsalladen kan du ta bort krutongerna på och även likaså vitlöksbröd på alla andra sallader. Ribs kan du äta med en sidesallad istället för pommes. Classic, Smokey och Buffalo innehåller lite socker och så har du Honey och ja den förstår du vad den innehåller. Men jag vet att de tre första inte innehåller knappt nämnbart med socker. Så är du inte jättekänslig, så kan du även äta Buffalowings till förrätt.

Tänk så här: alla varma såser innehåller generellt redning och någon form av sötma. Kalla majonäsbaserade såser är alltid glutenfria (om det inte finns något glutenprotein i krydda), beroende på sås så får du kolla om det är socker i eller ej. Salsa och guacamole är också okej.
På O’Learys kan du äta alla kalla såser utom fajitadressing och de varma är det alltså redning i.
Så jag tycker absolut att du ska ge O’Learys en chans! Inte svårt alls!

Är du i närheten av falköping, titta in och säg hej vettja 🙂

3 thoughts on “Spännande!

  1. Pingback: Jag lever | LCHF och träning för en kroppslig balans

Leave a Reply

