Planering….

Planering är inte alltid bra, men för det mesta!
Planering av hur, när, vad, mängd och var man äter är sällan bra, fokusering på det sätt att det går över styr relaterar ofta i någon form av ätstörning. Behovet av kontroll blir så enormt stort att man knappt reder ut det själv.

Men planering runt omkring vardagen är bra planering! Jag älskar planering eller det kanske är kontrollen över situationer jag gillar?! Även om jag är kass på det med jämna mellanrum! Julklappar har jag handlat en var till barnen sedan januari haha! Japp det är sant! 🙂 nu fyller de dessutom år med fem dagars mellanrum så även där har jag redan shoppat loss, finlir kvar!

20131009-141340.jpg
Ljuvliga höstdag! Lite lagom med regnstänk men absolut ljumna vindar! Så vacker att jag smäller av! Jag ÄLSKAR vår gata… Även om den stundtals är lite väl traffikerad, men det visste vi ju när vi flyttade hit ❤️

Jag är i fas! Efter en mysig sväng på torget med mina fina mammavänner och deras ljuvliga avkommor så ligger jag nu i soffan med filt och katt på benen och njuter av kaffe, glutenfri bisonkorv och pepparprästost från torghandlaren, jag hör hur barnen snarkar i monitorerna, mysigt.

Jag går igenom i huvudet vad jag har kvar att fixa innan alla födelsedagar, kalas och jul brakar loss… Även farsdagspresenten inhandlade vi igår ❤️
Jag gillar spontana presenter då och då, så älskling fick faktiskt en alldeles perfekt passande tisha igår bara så där. Måste man ha en anledning till att uppskatta någon?

20131009-141743.jpg
Perfekt till min Mister Awesome Man!

Till och med matschemat är färdigt fram till nästa vecka 🙂 känns bra att veta att allt finns hemma och det underlättar lite de dagar jag jobbar kväll.

6 thoughts on “Planering….

    • Men hallå!!!!! Klart han hade!!! Jag har köpt den i en liten butik här i lilla tidahôlm 🙂 men jag ska kolla vad det är för märke på den så kanske Google kan hjälpa oss hihi pöss på re

Leave a Reply

