Pang!

Vad är det med mig och mitt huvud?
Utflyktsdag till Hjo med barn och barnens Moster, destination Hem & Hobby!

Kaos i butiken, de håller på och flyttar till en större lokal. Gummistövlar som flög här och där och halvätna muffinsformar , charmen med småbarn! Mitt i allt virr varr så tittade jag på en skitsnygg kruka i rosa vintage, den hade en kompis i en bokhylla bredvid på ett övre hyllplan som helt sonika tog sig ett dansant steg och landade mitt på min panna…. Herre satans vad ont det gjorde (fortfarande gör) och det enda jag kunde tänka var “vilken jädra tur det var jag och inte barnen”!!

Så… Polly som är så sjukt omtänksam sa aj aj till personaltjejen och hötte med fingret medan hon febrilt försökte nå min panna och blåsa ❤️ när det var färdigt så ojade hon sig och fnissade var gång hon såg min panna haha, goa unge!

Det blev några höga krukor och högt gräs som fick följa med hem och en bunt stearinljus, för det kan man ju inte ha för många av eller hur…..

20131008-145218.jpg
Inne på netto, av alla ställen, så fyndade jag några glasburkar… Och ljuvliga kökshanddukar!

20131008-145502.jpg
Nu ska jag bara sy färdigt gardinerna så är vi redo fram till jul!
Jag gjorde misstaget att fråga barnen i bilen hem vad de ville ha till lunch eller middag… Eftersom Scott i stort sett bara säger Oj, ojojoj än så länge så fick jag lyssna på Polly som vrålade ut: Pizza!!!
Sådan far, sådan dotter? ❤️

20131008-145708.jpg
“Nacho”tallrik utan nachos från en av stans pizzerior! Mums!

Vad äter du idag?

Leave a Reply

