Kost & Rådgivning

Alltså… Jag vet inte vart jag ska börja!
Jag är efter idag så otroligt säker på att jag valt rätt, att jag valt att gå min Kostrådgivarutbildning hos Anna Hallén!

20131008-224321.jpg
Det är så otroligt intressant att jag smäller av! Beteenden, molekyler, funktioner, joner, näringsämnen och en jädrans massa annat!
Tung kurs men så otroligt mycket lättare det är att plugga när man studerar något man verkligen VILL lära sig! Annat var det i skolan, massa saker slängda på en, där man kanske egentligen inte var intresserad av mer än en bråkdel… Men här, jag slukar verkligen ALLT!
Sanslöst!

20131008-224629.jpg
Så många lampor som tänds och så mycket man lär sig om sig själv dessutom… Och om andra och deras beteenden… Varför jag beter mig på ett sätt och varför någon annan på sitt…
Hur mycket som är genetiskt, förvärvat eller inpräntat av ens uppväxt… Vad för omedvetna “livsregler” var och en skapar sig själva…

Så, så otroligt intressant!

Idag har vi haft äran att delta på en föreläsning (del 1) av Maria Helander, vilken människa, fantastisk!

2 thoughts on “Kost & Rådgivning

  1. Åh nu ångrar jag att jag inte anmälde mig till Maria Helanders föreläsningar. Har annat på tisdagskvällarna och velade fram och tillbaka vad jag skulle priotitera och nu ångrar jag mig verkligen 😦 Jag tror verkligen man skulle haft stor nytta av det där. Men för sent nu… 🙂

    • Ja jag tyckte väl att du saknades, det var ganska många störningar under sändningen och en del loggades ut så jag tror hon filmade och vi skulle få Marias Overhead grejer. Har du möjlighet så borde du verkligen vara med nästa gång, super intressant verkligen. Min chef är inte så glad på mig, men det får det vara värt 🙂

Leave a Reply

