Närproducerat

Bitande kyla på kinderna, doften av äpple och löv i luften. Underbart att höra löven knastra under mina converse samtidigt som jag puttar min son i vagnen och min dotter håller min hand och skrattar var gång löven flyger och vinden tar tag i dem.
En ljuvlig morgonpromenad till torget i vanlig onsdagsordning.

Närproducerade prinskorvar med hög fetthalt smälte i barnens munnar, bättre snacks får man leta efter.

20131002-145526.jpg

En kryddig pepparprästost fick följa med hem och lika så en väl lagrad parmesan.

20131002-145749.jpg
Älskar känslan av att handla närproducerat! ❤

Har du också möjlighet att handla närproducerat och av torghandlare?

Vet du… Det bästa är att det faktiskt inte alls är mkt dyrare än att handla i vanlig affär… Parmesanen tillexempel sparade jag nästan 20:- på och det är ju kanon! Nu var ju inte parmesanen gjord här i Sverige, så tyvärr var den inte närproducerad MEN resten var…!

Leave a Reply

