Hur gör man?

Som du vet så kom min övervikt av att gravidäta! Pasta med massor av ost, rostade mackor med smör, ahlgrens lakrits bilar, kopiösa mängder ketchup, mer-festis och en massa massa hembakt!

Min första graviditet var inte så farlig, jag började graviditeten på en ganska ok vikt och gick inte upp allt för mycket, fast det tyckte jag ju självklart då 15kg som gravid räknas ganska standard. När jag blev gravid andra gången hade jag en del kilon kvar från första graviditeten eftersom det bara skiljer 1år och 5dagar på älsklingarna ❤️

Andra graviditeten gick jag upp kopiöst mycket, inte bara för att det är lättare att lägga på sig andra gången om utan även pga mina riktigt dåliga kostvanor och cravings.

20131001-141509.jpg
Bilden på gravidmagen är för ett år sedan och “nu” bilden är för någon vecka sedan.
-30kg! Jag har under resans gång skaffat mig en bra grund kondition, uthållighet, styrka, byggt upp kroppen inifrån och ut (vilket är extra viktigt efter en graviditet)! Jag har stärkt mitt psyke, jag har ändrat mina kostvanor och jag mår alldeles för jävla bra! Jag har lärt mig att se saker med andra ögon, att se på mig själv på ett annat sätt och detta från januari -13.

Jag är tacksam för så mycket och när det är dags för den där årliga bröliga och tråkiga “nyårs-summeringen” så kommer jag säkert babbla om hur tufft det här året varit. Inte tufft som i mat, träning och viktminskning utan tufft känslomässigt för att jag saknar min morfar ❤️ resten är liksom “piece of cake” och hanterbart!

20131001-142926.jpg
Så vad händer nu? Är jag färdig? Är jag nöjd?

Ja jag är nöjd, med vad jag åstadkommit. Jag är på sätt och vis glad att jag fått kämpa samtidigt som jag varit hemma och njutit av mina älskade barn. Jag är inte färdig. Jag tänker inte sätta mig på röven och “bara vara” nu…. Nej nu börjar ett annat kapitel i mitt liv, jag kommer fokusera mer på min träning, bygga mer muskler, få ner fettprocenten, forma kroppen och fortsätta att äta på det sätt jag gör. LCHF.

Ju mer jag tänker på det, ju mer säker är jag på mitt val av kost. Det är ju ganska självklart egentligen. Att äta sånt som vi är skapta att äta. Att lightprodukter är förbjudna i vårt hem känns förjävla bra, för seriöst, vad du än äter för kost/diet så ät för fasen inte lightprodukter. Vet du vad som är i dem?
Numer har vi knappt några sockerprodukter hemma! Mest för barnens skull, varför ska de frestas när det finns så mycket annat bättre de kan äta. Varför ska det vara så förbannat svårt att få andra att förstå ibland? Att vara den där föräldern som “förbjuder” kakor, sött och annat i tid och otid, äsch det är jag gärna.

Jag vet vad jag gör, gör du?

Leave a Reply

