Dum i huvudet….

Ibland, ja ibland får man faktiskt säga att någon är dum i huvudet! Speciellt om man kan stå för det och säga det rakt ut!

Jag vart så arg så jag koka tidigare idag och är fortfarande!

Sprang in på Återbruket (en loppisbutik typ som hjälper arbetslösa med jobb eller vad det nu är) och handlade ett skåp åt mormor! Fine, done deal och med hemkörning, perfekt, inga problem! MEN Gubbfan (ja jag får faktiskt säga det, vänta bara ska du få höra) öppnade ett skåp bredvid oss där jag och Polly står. Ett GLASskåp! För att ta fram ett “sålt”-block! Fine… Men i samma veva puttar han in min dotter i väggen och råkar då smälla upp glasdörren i väggen! Vad händer? Jo. 1. Polly blir ledsen. 2. Jag blir förbannad! 3. Han tar i så att glasdörren spricker! 4. Han skyller ifrån sig på min 23månaders gamla dotter!!! Och inte nog med det, han ropar ut till resten av personalen att mitt barn (som jag för övrigt inte hade koll på) gjorde sönder skåpet så det måste jag betala!

Hur kan man mä?! Gubbfan! Hur kan man skylla ifrån sig på ett barn?! Fine om nu någon av mina små hade haft sönder något i en butik, då pröjsar jag självklart! Men nu var så inte fallet…

Vet du… Hur liten jag kände mig när fyra personal står framför mig, bannar mig för att jag inte höll koll på mitt barn! (Vilket jag givetvis gjorde, hon stod 30cm ifrån mig!) Var på de sedan tvingat mig att betala, nu var det inga stora summor vi pratar om…. Jag blev så jävla paff hur fan kan vuxna människor bete sig så? Jag bad givetvis om chefen, som inte var där…. Självklart, givetvis är chefer någonsin på plats?!

Jag var snällt tvungen att betala om jag skulle komma där ifrån idag…. MEN jag är inte färdig än, jag ska gå till botten med det här…. Det är ju trots allt en kommunstyrd “butik”…..

Kalla mig pretto-morsa eller vad som helst, jag har hört det förr… Men INGEN anklagar mina barn för något de inte gjort….. Jag blir vansinnig!

10 thoughts on “Dum i huvudet….

Leave a Reply

