Karriärslivet som småbarnsmamma?

Åh fy fasen vad dagen har gått i ett!

Kaos i morse! Vi sov för en gång skull till ÅTTA!!! Sen när hände det eller….. Kl 09 skulle jag lämna barnen hos sina kompisar och sen fara iväg på ett viktigt möte. 09.15 var vi redo och i bil.
Dessa bajsblöjor som sinkar, haha!

Jobb, jobb, planering och mer jobb! Det känns att jag dammat av mina hjärnceller idag, helt mosig i skallen nu!

20130924-204323.jpg
Hem, hämta barn, pussa barn, sova middag…. Snabblunch idag blev fröknäckemacka som jag tackade mig själv för att jag bakade i helgen.
Mer jobb, schema, listor, mer listor, nya scheman, facket och allt annat tjofräs… Mitt i allt dräller kollegorna in och ockuperar köksbordet, stora karlar! Barn vaknar… Mat ska lagas, barn anländer, schema-läggning och jag står vid spisen med ett barn på höften, ett annat i byxbenet och två drar i tröjkanten! Haha!

Jag kände faktiskt lite smått panik där mitt i allt, fyra små guldklimpar varav tre går och så mat på spisen, belamrat köksbord med jobb och kaffedrickande karlar…
Är det så här det kommer bli nu? Haha!
Men nu så här i efterhand när kollegorna åkt hem, familjen + vännerna är utfodrade, barnen sover och jag, ja jag har kastat mig i en av barnens Star Wars saccosäckar på golvet och gör färdigt lite jobbgrejer medan älsklingen min är och pumpar muskler på gymmet!

20130924-204834.jpg
Gött som tusan, jag gjorde 2kg köttbullar igår! Underbart när kylen kan ge en hjälpande hand! Provade att stuva mungbönpastan och shit vad gott!

Måste sluta äta pasta i tid och otid!

Hur har du haft det idag min vän?

Leave a Reply

