Att hävda sig!

20130922-110052.jpg

“Åh vad jag tränat och rört på mig idag, åh vad jag kan äta gott sen!”

“Jag tränade så mycket förut att nu är jag värd något gott”

Känner du igen dig?

Varför är det så att när man varit duktig så ska man lyxa till det med god mat?
När man gjort något bra så ska det firas med mat?

Folk som varit eller är knubbiga, har ätstörningar eller annat kommer ALLTID att leta ursäkter för att äta!

Det gör så ont i mig när man ser människor leta ursäkter, just för att rättfärdiga att de vill äta gott!
Va fan gott folk, sluta häva dig! Ät det du vill i måttliga mängder (beroende på vad du har för mål givetvis)! Sluta leta ursäkter och sluta belöna dig med mat!
Varför inte peppa dig själv genom att unna dig en manikyr, en fotmassage eller den där tröjan du inte köpt!

Träna, träna, äta, vräka, moffa, ångest, träna, träna, träna, äta, vräka, moffa, ångest……..

Det är väl inget vi vill sträva efter, vi vill ju må vårt allra bästa eller hur! Straffa inte dig själv genom att tro att du gör dig själv en tjänst!

Leave a Reply

