Ölmolekyler gillar inte fett…..

Tänk dig en speedad duracellkanin med bredaste stockholmska, det var vår föreläsare från Carlsberg idag! En väldigt trevlig dam med kanske lite för mkt turbo………. Boy, could she talk!

Alltså jag fick bita mig i läppen och nypa min kollega i armen för att jag inte skulle ligga i fosterställning och jubla när damen beskrev FETT är ölens värsta fiende! Molekyler hit och dit, bakterier här och där men fett är värst!

Jag vet….. Jag har kass humor! Öl är även fettets värsta fiende…….. Eller hur?! Ju mer öl du dricker ju mer fett bygger och samlar kroppen…… Korrekt?!

2 thoughts on “Ölmolekyler gillar inte fett…..

Leave a Reply

