Det där med eget företag…..

Skrämmer bokstavligen skiten ur mig! Av många anledningar.

Jag har många runt omkring mig med företag, jag har fördelen att bolla tankar och idéer men i slutändan är det bara jag som ska hålla mitt egna (framtida) företag framgångsrikt!

Idag har jag fikat med Patric, en gammal klasskompis, tillika företagscoach/organisatör, föreläsare osv. En helt sjukt driven kille med många bollar i luften.

Vilka matnyttiga tips och idéer jag fått idag! Galet! Jag känner mig redan mycket säkrare… Att kanske våga ta steget ut som Kostrådgivare i framtiden. Inte som heltid i början självklart, skulle jag aldrig våga med hus, barn osv att försörja.

Jag är realistisk, jag vill självklart jobba med något jag brinner för och kunna lägga ner min själ och hjärta i, men det är ju inte samma som att det betalar räkningar, klär mina barn och ställer mat på bordet. Nej, jag har nog turen som har ett så bra jobb på O’Learys och där kommer ni hitta mig en lång tid framöver, men förhoppningsvis, om jag vågar så kommer även Kostologik finnas tillgängligt på riktigt längre fram.

Skulle ni anlita en Kostrådgivare och vad ser ni som avgörande för att anlita? Finns det för mkt på nätet redan?

3 thoughts on “Det där med eget företag…..

  1. Det jag har sett av dig så verkar du en driven kvinna av det du gör så jag troligtvis komma se dig som egenföretagare och framgångsrik.
    När du väl ta det steget så lycka till Michaela!

  2. Eftersom jag själv aldrig varit överviktig vet jag inte om jag skulle anlita en kostrådgivare i ett sådant läge. Däremot tror jag att man kan jobba med så mycket mer än bara personliga möten och personlig hjälp. Kanske föreläsningar, böcker, informationskvällar m.m. och det skulle vara intressant.

Leave a Reply

