Tacksam

Jag är så tacksam att jag har så fina vänner! Vänner som peppar i vått och torrt och som alltid är glada för ens skull! Det är guld värt att ha en drös jag kan ringa och gnälla till om minsta lilla eller som känner på sig när det är jobbigt! ❤

Man brukar ju säga att ens riktiga vänner visar sig när det är tufft, när det är jobbigt! Mina har sannerligen ställt upp både på mitt gnäll om när jag stått still i vikt eller mitt gnäll om att det ibland inte går fort nog…. Men allra helst vill jag nog allt tacka dem för att de ställer upp i vått och torrt, som nu när min morfar gått bort och det är tungt att fixa allt efterhand.. Jag får gråta, jag får vara förbannad och jag får skratta! Utan att känna mig dömd!

20130917-150857.jpg
En av mina fina vänner, min barndomsvän Louise ❤

Jag läser en del bloggar och så trillade jag över två härom dagen. Två tjejer som lyckats med sina viktminskningsresor men tappat både vänner och förhållanden på kuppen…. Usch, ta hand om er, vänner! Vad är livet utan relationer! Var glada för varandra! Människor är flockdjur!

Det är lätt att ta till avundsjuka och bitterhet men försök att alltid se något positivt i det hela.
Be din vän stötta dig om du behöver hjälp! En riktig vän gör det och slänger det inte i ansiktet på dig, en riktig vän är ärlig och går inte bakom ryggen på dig!

Vet du varför det är så viktigt att ha ett bra nätverk runt omkring dig, jo det är så att din väg är inte rak, du kommer svaja, du kommer ramla och du kommer gråta miljoner tårar, är det då inte skönare att dela detta med någon, någon som kan peppa och heja och hjälpa dig upp igen!

Ta hand om varandra!

Leave a Reply

