Mental balans?!

Alltså, så här är det….. Du måste må bra för att kunna nå dina mål!
Du tycker jag tjatar nu eller? MEN det är sant! Om du inte mår bra så kommer du undermedvetet att stressa!

Jag försöker att inte stressa, MEN sånt här kan man inte alltid styra! Tyvärr….. Jag tror jag är fruktansvärt stressad just nu, jag har en klump i magen över hur många saker som ska fixas och hur mycket som helst jag ska ha koll på utöver mitt eget….. Eller jag är väl egentligen mest ledsen och känner mig sjukt tom, jag saknar min allra bästa vän, min Morfar ❤

20130917-214225.jpg
Bild från förra Oktober.

Jag småäter. när. jag. inte. mår. 100%
Jag vet om det! Som tur är har jag bara knaprat på hembakt knäcke och några nötter. Mer finns inte hemma just nu och lika bra är nog det!

Just nu gör jag något jag inte gjort på länge, något jag faktiskt mår bra av, något som skulle drivit min sambo helt galen om han var hemma, haha!
Ligga i soffan med fötterna upp (typ upp å ner), laptopen på tvbordet med ps-öppet, tvn påslagen och så bloggar jag ju såklart (från mobilen) haha!

Jag. Behöver. Varva. Ner.
Skönt.

LCHF är så mycket mer än bara en kosthållning, ju längre du håller på, ju bättre kommer du märka du mår och din nya energi kommer du vilka fokusera på något (hobby/träning) och du kommer lära känna din kropp på ett helt annat sätt än du trott.

För ett år sedan hade jag bara kört på, bitit ihop och kämpat på. Nu har jag lärt mig hur viktigt det här med välmående är, mår inte jag bra kan inte jag ge mina nära och kära det bästa av mig, jag kan inte ge mig själv mitt bästa!

4 thoughts on “Mental balans?!

  1. Det är så viktigt att känna efter när man blir stressad och försöka prioritera in tid att göra det man verkligen vill göra också, det som man mår bra av. Som att slappa och mysa i soffan, ta en lugn promenad i ensamhet, dricka kaffe med en god vän, det kan ju vara vad som helst, bara man inte glömmer bort att skämma bort sig själv emellanåt. Det är lätt att man kör på och härdar ut men då stänger man oftast av kontakten med sig själv också, därför att det blir för obehagligt att verkligen känna efter hur man egentligen mår. Då kanske man skulle inse att man måste göra någon förändring. Korta tider av stress klarar vi ju av men måste komma ihåg att få återhämtning också.

    Jag tror det är viktigt i en stressig vardag att ta då små korta stunderna att blicka inåt, andas och lägga märke till vilka små saker man kan göra (eller inte göra) som hjälper till att ge positiv energi och balansera upp stressen. Och som du skriver, man kan inte vara sitt bästa jag för andra om man inte först tar hand om sig själv och sitt välmående.

    Hoppas du hittar tid för lite lugn och ro och återhämtning. Kram!

  2. Jag ligger i ungefär samma position som du berättar om. Fick besked om att något är fel på mitt blod igår så jag fick som mattan lite undandragen under fötterna. Så nu fokuserar jag på vila och jobb. Mer orkar jag inte.

    Fisken där förövrigt såg väldigt god ut!

Leave a Reply

