Stressa INTE en viktminskning!

Kära du, jag vet inte om du märkt en trend så som jag gjort det sista…. Eller ja, alltid men det känns mer påtagligt nu på sistone!

Först är det vågen…… Jag är ganska manisk, jag jobbar på det….. Jag och Berra träffas nästan varje dag, MEN det viktiga här är att jag låter inte honom styra mig liv! 1kg upp eller ner påverkar inte min dag… Längre… Jag var där. Jag slutade.

Låt inte din våg styra dig! Våga vara fri! Gör det inte till ett tvång!

Sen alla dessa människor som känner sig desperata, som “testat” LCHF och postar efter en vecka på instagram “varför har jag inte gått ner 5kg?” eller Nu ledsnar jag, det funkar ju ändå inte!”
Vet du, roten till det här problemet är att man inte har något tålamod! Det här är även roten till att alla dessa jävla sopp-dieter, bantningstabletter och annan bullshit finns…. För att man inte har tålamod!

Självklart kan du inte jämföra dig med andra! DU SKA BARA TÄVLA MED DIG SJÄLV!!! Det går inte i ett nafs!

20130916-143014.jpg
Här tillexempel, en gammal bild och den här “lilla” framgången var enorm för mig just då!
Tro mig, jag vet hur det är att vilja ALLT nu!!! Men det stjälper dig bara! Ta det lugnt! När du mår bra, så kommer det gå av sig självt! Och inte fan la du på dig alla dina extra kilon över en vecka… Eller hur?!

De där smågodisarna du njöt av i soffan en torsdagskväll, det där vardagsglaset med vin, den där fredagschipspåsen, den där krämiga lördagspastan, de där extra kakorna till kaffet på söndagen…. Ja många bäckar små! Det finns ingen du ska vara så besviken eller sur på som dig själv! Så….. Nu vänder vi på det till något positivt, använd den här energin till att blicka framåt!

20130916-143235.jpg
Kroppen ska ställa om sig, du ska hitta rätt balans både matmässigt och kanske till och med träningsmässigt! Du ska klara av att slappna av, för ja stress är inte bra! Klyscha tycker du kanske MEN stresshormoner påverkar viktminskning negativt!

20130916-145348.jpg
Jag kommer ihåg känslan så väl när jag postade den här bilden på min instagram, jag var så jävla nöjd med mig själv!! Minsta lilla framsteg är ett steg i rätt riktning! Du ÄR duktig! Du KAN det här! Jag kan ge dig några nyckelord men resten måste du göra själv!
Tålamod, Kost, Träning och Balans!
Om du har alla dessa nyckelord i bagaget så kommer du att lyckas! Du kommer känna en helt annan balans i din kropp när du äter bättre, motionerar mera och ger det tid. Det är när du struntar i tiden som resultaten kommer!

20130916-145853.jpg
Det är bra med foton, ibland blir man blind och måste jämföra för att kunna förstå!
Det är först de senaste 3-4 månaderna som allt bara rullat på, jag behöver inte tänka så mycket, jag äter bra, tränar regelbundet, sover helt okej, försöker att inte stressa och vet du vad…. Viktminskningen sköter sig helt själv! Är det inte underbart så säg!

20130916-150050.jpg
Det tar tid! Investera tid i dig själv, om det så är det sista du gör!

4 thoughts on “Stressa INTE en viktminskning!

Leave a Reply

