Vår föda

Det har det sista varit väldigt hetsiga (tyvärr) diskussioner på instagram om huruvida man ser på LCHF. Att vissa är mer liberala än andra och att detta då ses ner på. Att artegen föda inte förståtts. Det har varit hetsigare än när Martin blev blockad från Paolos sida 😉

Vad jag tycker är charmen med LCHF är att det finns riktlinjer, vad som inte räknas, dvs gluten (sädesslag), potatis (stärkelse), socker osv. Men sen är det ganska fritt om du vill vara liberal eller om du vill vara väldigt strikt. Alla är vi ju olika och därför kommer vi alla att ha olika sätt att se på vår kost. Vi måste helt enkelt äta på det sätt som vår kropp klarar av.

Jag kan inte vända mig om och säga att du är dum i huvudet som äter majs tex likaväl som att du skulle ha rätten att säga det om mig som äter ett äpple osv. Vill du äta sötningsmedel, då gör du det! Men om jag inte vill det så förväntar jag mig samma respekt.

Vi måste alla visa varandra respekt! Vart tar det här vägen eller???
Räcker det inte med att “LCHF-rörelsen” kritisera av utomstående, ska vi nu börja kritisera varandra?!

Att det sedan verkar vara helt okej för vissa att sitta och dricka öl och annan alkohol gentemot om jag skulle äta ett äpple, hallå eller? Halleluja amen!!

Jag å andra sidan, jag kan inte ens viska ordet öl på min instagram utan att få flera mail där jag klassas som fejk, lögnare och dålig förebild.

Men nu till vad tanken var med detta inlägg, vad är LCHF eller artegen föda för dig?
Och jag hoppas att du vet vid det här laget att alla åsikter, varianter och idéer är välkomna här! ❤

All kärlek,
Mickan

2 thoughts on “Vår föda

  1. Lchf för mig är att utesluta gluten framförallt! Men även stärkelserikt så som potatis och ris. Socker är bannlyst, men jag använder mig av Stevia då och då! Inte ofta och inte mycket, men jag njuter när jag äter det! På sommaren och utomlands äter jag lite frukt, för då är den som allra godast! På vintern äter jag ett par apelsiner och njuter så mycket så jag ryser i hela kroppen! Jag håller med dig om att alla måste få göra sina egna val! Hur gott är det inte med en iskall bärs en varm sommarkväll?! Det är så gott så det händer ibland det med!! Jag tycker att allt handlar om hur JAG mår i MIN kropp! Pasta mår jag skit av, det äter jag inte! En apelsin är ren kärlek! Och lite bönor, en gång varannan månad ger mig en mindre matorgasm!
    Svammel svammel och slutsatsen är att man själv väljer vad man stoppar i sig och vad man känner att man mår bra av!
    Kram och kärlek! 🙂

Leave a Reply

