Välkommen september

Jag har alltid älskat hösten, mer så de senaste två höstarna när jag varit sprickfärdigt gravid. I år ser jag fram emot att dra på mig skinnjackan, snyggkappan eller den fodrade militärkavajen… Varför? Jo för att jag kommer i dem, jag behöver dessutom byta ut några, wohoooo ingen flodhästmage här inte. Jag tänker inte heller gå och gömma mig i alldeles för stora stickade tröjor utan bara vara lagom jag. Inte bry mig om senaste modet utan klä mig som Michaela.

Men… Höst för mig, det ska vara torrt, soligt men det får gärna vara lite kyligt och kallt.

20130906-133904.jpg
Idag har vi morgonpromenerat runt hela staden, spatserat, pwat, myst, tittat på ankor och annat som är roligt i en snart 2årings liv, lillebror sov som en stock.

Jag tänder ljus året om, men det känns mer rätt på hösten när det blir lite murrigare och mörkare och jag vill gärna ha lite höstpynt runt mig!

20130906-134051.jpg
Fyndade en så söt korg på netto idag och fyllde den med två ljuvliga lavendelblommor, som nu får pryda vår trapp…

Hur känner du, ser du fram emot hösten, vintern? Kan du lämna den varma sommaren bakom dig som kanske ändå inte riktigt blev så där klyschigt idyllisk som du tänkt från början?

Det värsta kommer bli att mesta delen av träningen kommer att ske inomhus för min del…. Jag kommer försöka tuffa på ute i spåret så länge det går och hoppas att mitt underställ kommer att bli väl använt…. Hur tänker du? Hindrar vädret din träning eller lägger du bara om lite i planeringen?

Nä, nu lite jobb…..! Tur jag kan jobba hemifrån ibland 🙂

2 thoughts on “Välkommen september

  1. Ja, hösten är fin ❤ Fast man önskar sommaren fortsatte föralltid är de fint när löven ändrar färg och mysigt när kvällarna blir mörkare 🙂

Leave a Reply

