Söndagsmorgon

God morgon min vän, sovit gott?
Jag sitter här i vår vita soffa och myser med ett barn i knät och ett som kammar mamma! Ljuvligt, så länge det varar. Snart dras det i håret, kastas saker och skriks igen, men just nu njuter jag av lugnet.

Snart blir det gymmet med Linnéa! Vi har inte fått ihop så många träningar tillsammans denna sommar så ska bli skönt att köra igång igen. Jag har inte tränat sen förra söndagen…. Kanske bra, kanske dåligt, vem vet det återstår att se idag! Det har liksom inte funnits tid att ta…

20130901-083342.jpg

Jag förstår inte föräldrar som lyckas pussla ihop att de vardera tränar 6-7ggr i veckan trots småbarn, plugg och jobb.
Vart tar de tiden ifrån? Plugg och jobb går ju inte rucka på, blir barnen lidande? Jag vet inte, jag bryr mig väl egentligen inte, upp till var och en. Hur jag än skulle vilja så går det inte, det finns ingen möjlighet att vi skulle klara av att pressa in det i vårt schema, jag må vara mamma men det gör mig inte till en supermänniska….! Jag gillar inte att lämna bort mina barn om jag inte behöver eller för att de tycker det är kul, jag känner mig direkt som en otillräcklig mamma, vilket jag vet att jag inte är, men detta gör att vi inte jagar barnvakt för att vi ska kunna träna… Vi har dessutom inte ett stort barnvaktsnätverk. Hur gör du?

Men att jag bara får in ett pass denna veckan utöver alla promenader på mina “vilodagar” känns lite B, två hade jag hoppats på, haha! Idealet är ju om det där nya “dygnet runt” gymmet öppnar snart, för vem fan hinner träna innan 20-21 som småbarnsförälder? Jo men visst stor idé att åka ner till gymmet efter 21 när det stänger 22?!

Har du begränsad träningstid där du bor eller är det dygnet runt öppet?

20130901-084425.jpg

6 thoughts on “Söndagsmorgon

  1. Hej, tack för en härlig blogg med massa tips och inspiration. Nu har jag förvisso bara ett barn på 1,5 men jag brukar träna när han är med. Jag joggar med barnvagnen och på lekplatsen brukar jag alltid göra styrkeövningar. Utfall, squats, armhävningar, dips på bänk mm. Brukar oftas också finnas en ställning eller liknande som man kan hänga sig i och träna pull ups. Skiter i om folk kollar konstigt. Roligast är när mannen är med också och vi båda tränar på lekplatsen 🙂 Sonen har börjat försöka härma oss vilket ser jätteroligt ut. 🙂

    • Haha vilket härligt tips!!! Jag ska absolut kolla upp våra lekparker hur vi har det 🙂 min lille plutt är lite svårt å låta leka själv än så länge men i framtiden ska det nog gå alldeles utmärkt med lekparksträning 🙂
      Tusen tack för dina snälla ord! Är det något du saknar i bloggen som du vill jag ska skriva om? Kramar

  2. Jag tränar på morgonen innan jobbet. Fyra vardagar i veckan åker jag till gymmet när det öppnar, kl 6.15. Efteråt åker jag direkt till jobbet. Äter frukost på förmiddagsrasten. Det fungerar toppenbra! Min sambo lämnar vår son på skolan. Vi har gjort så här i flera år, sonen går idag i ettan. På helgen brukar jag löpträna på morgonen innan de andra gått upp. Att träna på morgonen är enda chansen för mig att hinna med så många pass i veckan. Ja, jag är morgonpigg 🙂 Tack för en bra och inspirerande blogg!

    • Tusen tack för bra tips! Vi har ju inte våra på dagis än så ska jag träna på morgonen så får det bli innan min sambo åker till jobbet å då måste jag va på gymmet senast 05.15 🙂 har gjort det ett par gånger men det funkar inte i längden när min lille kille fortfarande vaknar nån gång på natten, tyvärr. Men snart ska de skolas in och jag funderar på samma lösning som ni har 🙂 massa kramar

  3. Det finns dygnetruntöppna gym här jag bor, men jag tränar på att vanligt. Är där till de öppnar 6.30 och kör gym el spinning innan jag börjar jobba kl 8. Men så jobbar jag jättenära mitt gym och har barn på 8 och 12 år som klarar morgnarna hemma själva.:)

    • Åh tack för tips! Ja morgonträning blir inte riktigt optimalt för oss just nu då det måste bli innan sambon ska till jobbet, ja måste bli väldans morgonpigg för å fixa 05.15 starter på gymmet hihi!
      Men i framtiden skulle ditt sätt va optimalt 🙂 jag kommer jobba kvällar å sånt framöver så kanske det kommer funka 🙂 kramar

Leave a Reply

