Ombyte förnöjer?

Pust…. Nu ligger jag faktiskt helt utfläkt i soffan…. Blev över en mils promenad förut, kuperad terräng, ko-safari och massa grusvägar.

20130830-143926.jpg
Ombyte förnöjer? Ja, verkligen när det gäller motion och promenadsträckor. Men med kosten?
Nej. Du behöver ha en lugn och trygg kropp för att kunna släppa ifrån dig kilon. Nu menar jag inte att du ska äta ägg 3ggr om dagen 7 dagar i veckan men mixtra inte för mkt. Gå inte på det här med fasta innan din kropp är trygg.
Det är bäddat för att misslyckas och sen läser vi det i tidningen eller på Paolo’s instagram.

Jag äter tillexempel efter en liten form av periodisk fasta… Men det är inte ett måste utan jag gillar bara inte att äta frukost. Punkt. Inget mer, inget mindre.
Sen tänkte jag, för ja jag är riktigt nyfiken av mig, att testa 5:2 och det gjorde jag två ggr förra veckan MEN min redan trygga kropp hamna i obalans och min viktminskning stannade av. Här vet ju du hur fåfäng jag är…. Jag blir nojig och besviken på att det inte gick som jag planerade. Jag har ibland helt sjuka visioner i skallen och funkar det inte blir jag riktigt besviken… Men tänker jag efter…. Hur snäll var jag egentligen mot min annars så samarbetsvilliga kropp?!
Så…. Lär av mig. Det är det jag kommer finnas till hands för sen när jag är färdigutbildad.

Leave a Reply

