Näringslära

Är du trött min vän?
Jag är fullmatad av information…. Det maler i skallen! Men åh så intressant!
Baskunskap och en massa annat! Helt fantastiskt!

20130829-205852.jpg
Jag känner nu att jag själv har bakläxa, kanske lite för mkt kaffe idag och för lite vatten. Nu är jag i valet och kvalet om jag ska plugga lite mer medan ångan är uppe eller om jag ska låta det smälta och faktiskt zappa på tvn….

Hm… Jag ska äta upp min smörstekta spenat/haricoverts med bea och rostbiff först innan jag bestämmer mig….

Det här med att plugga…. Det märks att jag är gammal och att det var längesen men eftersom jag nu valt att plugga något jag är intresserad av och brinner för så ska nog även det gå bra, jag ska bara inte falla in i mina gamla “prestationsångest-vanor”…. Jag har alltid haft riktigt lätt för mig i skolan och det har jag varit evigt tacksam för. Utan alldeles för mkt ansträngning gick jag ur gymnasiet med MVG i allt utom matte och idrott…. Nä förresten spanska hade jag VG i… Kan ju bara hoppas att jag inte tappat all hjärnkapacitet under mitt vuxna liv…..

Vad har du gjort idag?
Förresten, vad är viktigast för dig? Att äta gör hälsa eller att äta för en viktminskning?

Jag vet vad jag hoppas svaret blir ❤

Leave a Reply

