BMI

Det här med BMI är känsligt för vissa och vissa använder det som en riktlinje.
Vad gör du? Bryr du dig ens?

Jag har ärligt talat aldrig lagt någon vikt vid hur mitt BMI sett ut! Jag har faktiskt knappt ens tänkt på ordet BMI, Body Mass Index. Vissa grejer fastnar ju i bakhuvudet men BMI har inte varit en av dem.

Men idag när jag knappade in nya vikten sen förra månaden (ja haha jag har varit seg på att uppdatera) på min “viktkoll-app” så hurrade den hurra för mig, för att jag nu mer ligger på BMI 23,4 Och räknas som helt normalviktig.

Jag är ju inte sämre än att jag var tvungen att läsa på nu……
Sååå, så här ligger riktlinjerna för BMI om du inte redan vet det.

20130826-132609.jpg

Jaooo min fettprocent den vet jag fasen inte om den stämmer haha! Sånt där tror jag inte att en liten nätkalkulator kan räkna ut, utan det får väl bli en bodyscan någon gång i framtiden om jag känner att jag skulle vara så nyfiken…….. För jag menar någon kan ju väga mer än mig och vara mycket mer musklad och då stämmer det ju inte, eller tvärtom, fast längden är samma… Ja ja det här är egentligen inget som intresserar mig, att jaga fettprocent… Suck!

Vad som intresserar mig är att må bra i mig själv, att vara aktiv och uthållig och att få känna mig nöjd. Oavsett siffror!

Leave a Reply

