Periodisk Fasta

Jag lever efter periodisk fasta, inte för att jag präntat in det i skallen utanför att jag alltid i hela mitt liv haft fruktansvärt svårt för frukost.

Jag har levt med “frukost är dagens viktigaste mål” och “utan frukost klarar du dig inte”…… Ja du…… Jag lever än, efter alla dessa år!
Här kan ni läsa om periodisk fasta hos Jonas Bergqvist.

Spännande så jag är helt till mig i trasorna! Jag har provat att logga in i mitt webb-klassrum idag!! På torsdag smäller det, första steget att bli K O S T R Å D G I V A R E…. Yeay!

8 thoughts on “Periodisk Fasta

  1. Jag se också så fram emot att utbildningen äntligen kör igång! Men jag kommer inte att kunna vara med på webbinariet första gången på torsdag då jag går en annan kurs som det råkade krocka med. Men det var tydligen inte så farligt att missa första gången men hoppas jag inte går miste om viktig information.

    Ha en fin vecka trots fullspäckat schema!

  2. Jag hörde LCHF-podden med avsnittet där du är med och tänkte fråga dig en sak. Dessutom så har du ju sån koll så tänkte att du säkert vet 🙂

    Jag kör periodisk fasta nu och så kom jag på en fråga, Det är såhär: Det viktigaste med periodisk fasta är ju att man INTE äter mellan tex 20.00-12.00 så att man får 16 timmars fasta. Skulle det spela någon roll om man säger en dag vet att man kommer att äta innan klockan 12? Alltså att man kanske ska äta klockan 10.00 och då kvällen innan äter sista måltiden klockan 18.00?

    Vad tror du?

    • Hej, absolut inte, det spelar ingen större roll bara du får in dina 16 timmars fasta 🙂 många äter mellan 10 och 18 eller 09-17. Huvudsaken är att det funkar med din vardag 🙂 jag själv äter oftast mellan 14-22 i o me att jag jobbar sent 🙂 kram

  3. Hej!
    Under dina fastetimmar, vad tänker du om att dricka celcius och kaffe med en skvätt mjölk i?
    Jag kör 16:8 men har blivit smått beroende av att få i mig mer än vatten på morran.

    /Carina 🙂

    • Hej 🙂 jag personligen dricker inte mjölk och skulle väl egentligen rekommendera grädde istället 🙂 men jag ser inga större problem med det under fastetimmarna, du äter ju inget och det lilla laktatet i grädden påverkar inte kroppen nämnvärt. Celsius är jag generellt lite emot, just för att det är sötningsmedel i men det är ju bara personligen 🙂 jag ser inte några nackdelar i att dricka sånt under fastan 🙂 kram

Leave a Reply

