Hur lyckas jag? Del 3. Ett mål (med rimliga delmål)

Nu har vi kommit till delen där vi ska prata om mål.

Som du kanske förstått nu så går det mesta hand i hand. Ditt nätverk hjälper dig att hålla igång motivationen, viljan att lyckas. För att ha något att hjälpa motivationen på traven så måste du ha ett mål. Något att sträva efter. För att se ett slut måste du ha ett mål.

Det är bara du som kan bestämma vad ditt personliga mål är! Du behöver inte dela med dig till någon utan behåll det för dig själv om det känns lättare.

Det kommer ibland kännas som ditt mål är tusentalsmil bort och att du knappt kan se det, inte ens lukta känslan av att nå målet. Jag vet.
Vad gör vi nu?
Jo, du tar ditt mål och så delar du upp det i små rimliga delmål.

Jag har gjort som så att jag lagt upp mina delmål och belöningar efter 5kg. För varje 5kg som står minus på min våg så belönar jag mig själv med något. Nu när jag kommit ner en bit i vikt och jag inte har så långt kvar alls till mitt mål, ja nu har jag brutit ner det i 2,5kg delmål. Eftersom ju närmare du kommer ditt mål, ju segare kommer det att gå för dig!

Vet du, belöna dig INTE med något gott! Ingen god middag, ingen “unnar” dag där du äter allt sånt du tror du saknar utan belöna dig med kläder, hårfix, en fotografering eller som jag kanske…. Jag belönar mig själv med att bygga klart min tatuering!

20130820-204525.jpg
Nästa gång är den färdig! Fåglarna till vänster ska fyllas i och en bunt siffror ska dit. Sen är jag nöjd…. For now….!

Du ska vara ärlig mot dig själv, sätt ribban lagom högt. Du ska orka, du ska räkna med bakslag och du ska samtidigt se det som att det är möjligt! För det är faktiskt sant, vill du så kan du!

One thought on “Hur lyckas jag? Del 3. Ett mål (med rimliga delmål)

Leave a Reply

