Hur lyckas jag? Del 2. Motivation & Vilja

God Morgon min vän,
Mår du bra?

Inget går utan motivation och för att vara motiverad måste du ha viljan att förändra! Först måste du vara motiverad att ens börja. Att lägga om sin kost och att börja motionera kan vara nog så svårt.
Du måste vissa dagar ha en vilja av stål medan andra dagar kommer det gå lätt.

Vad är motivation för dig? Vad kommer hålla dig på banan? Varför vill du det här och är är det rimligt, har du viljan att slutföra?

Motivation och viljan att fortsätta kommer du plocka fram kanske mer än någon av de andra hjälpmedel jag listade igår. Det är liksom motivation och viljan att uppnå som är drivkraften bakom allt.

Ditt nätverk kommer peppa dig och där kommer du känna dig trygg. När du känner att motivationen svackar i din kost, be om hjälp. När du känner att du inte kommer iväg till träningen, en gång, två gånger och sen skyller du på en gammal sjukdom eller ett knä som gjorde ont för längesen, be om en push från ditt nätverk, be dem påminna dig om ditt mål det kommer hålla motivationen på topp.

Det är här du behöver vara ärlig mot dig själv. Fundera lite på vad som håller din motivation på topp och vad vill du uppnå?

Jag har som tidigare nämnt ett par jeans i mina ägor, de ska jag i, jag är inte färdig förrän jag kan svassa runt i dem. Är det ens möjligt? Allt är möjligt! Jag vill att min lagom lösa bulldegsmage ska bli fastare och där använder jag bilden från igår på Anna Haeggman som motivation, även om jag inte strävar efter magrutor så fungerar det som en drivkraft. Katrin är även hon en drivkraft och man ser även där hur hon lyckades efter sin graviditet.

Så att ha varit gravid, med en nu något mer formbar mage så lyckas jag ändå hålla motivationen uppe. Vi mammor har lite mer att tampas med på ett annat sätt än du som inte varit gravid, tyvärr det bara är så. Våra kroppar ska läka, det tar tid. Fogar ska gå ihop, hud ska dras ihop, bysten förändras och jag lovar det blir inte precis som innan, men det är liksom värt det. Vi har olika startpunkter, det är ingen tävling. Vi ska göra det här för oss själva, du och jag eller hur?

20130820-071637.jpg
Runt vecka 25-28med Scott.

20130820-071853.jpg
Två dagar innan förlossning.

20130820-071926.jpg
9 månader och 20 dagar (bilder tagna igår) efter förlossning, men 7månader med LCHF och regelbunden TRÄNING, mina två nyckelord!

Vad är din motivation?

4 thoughts on “Hur lyckas jag? Del 2. Motivation & Vilja

Leave a Reply

