Hur lyckas jag? Del 1. Nätverk

För att lyckas behöver du några enkla knep och hjälpmedel till hands!

1. Nätverk
2. Motivation & Viljan
3. Ett mål (med rimliga delmål)
4. Bra kost och sunda matvanor
5. Tålamod & Ödmjukhet & Ärlighet

Vi börjar med Nätverk! Vi ska inte sticka under stolen med att du kommer behöva pepp, inspiration, sällskap, draghjälp och kärlek. Berätta för dina nära & kära att du kommer behöva hjälp på traven. För det kommer du behöva!
Hjälp att hålla dig på banan. Någon som kan lyssna på dig och någon att bolla med.
Grabba tag i en kompis, det är alltid lättare att tillexempel motionera tillsammans. Familjen är viktig, kommunicera. Sociala medier och nätverk är jättebra! Instagram, facebook och forum, LCHFklubben finns till ditt förfogande där du kan ta del av massor av hjälpmedel.
Du kommer hitta mycket inspiration på dessa ställen. #lchf & #lchfklubben är taggar som är kanon både för mat och träningstips.
Det är viktigt att ha något som inspirerar dig!

Min allra största inspiration är ett par jeans. Ett par jeans jag hade när jag var 20 och som allra mest vältränad. Det driver mig. Men jag har även en “förebild”, en tjej jag följt länge på instagram @annahaeggman bloggen hittar ni här! och just en av hennes instagram bilder har etsat sig fast i bakhuvudet och den plockar jag fram när jag behöver en mental piska!

20130819-200025.jpg
Anna är helt sjukt grym! Detta har hon åstadkommit på 3,5år, här kommer även tålamod in, som vi ska prata mer om senare.
Jag tänker alltid, kan hon så kan jag.

När du bestämt dig för att lyckas med din viktminskning (vi ska prata mer om även detta i ett annat inlägg) så skaffar du dig ett bra nätverk, okej?

Det är ditt nätverk du behöver plocka fram de där dagarna du är som mest less, mest omotiverad och mest uppgiven. Jag lovar, det kommer hjälpa!

Leave a Reply

