Varianter av allt…

Det finns varianter och variabler av allt.

Det finns mat. Men sen finns det även MAT.
Vad menar jag nu tänker du?
Jo det finns mat som räknas som “riktig” mat så som bra råvaror, mat lagad från grunden som gör att du står dig länge, du blir mätt och du får i dig alla sorters vitaminer och mineraler. Sen finns det mat som är halvfabrikat, snabbt att värma, snabbt att äta och snabbt blir du hungrig igen.

Det finns folk. Men sen finns det även folk och folk.
Först har vi folk som benämning. “Folk” tolkar man snabbt som människor, flera personer på ett och samma ställe eller flera personer som tillhör samma sorts sociala grupp. LCHF är tillexempel en grupp av folk/människor. Mammor och pappor är ett slags folk.

Sen finns det folk. De där genuint snälla som ser till ens bästa hela tiden. Som alltid sprider positivitet även när de minst anar det.

Nu tänker du genast, här befinner jag mig? Gör du verkligen det? Kan man verkligen vara sån?

Och så har vi det där “folket” som göttar sig i missunsamhet och som suger energi och som aldrig kan glädja sig åt någon annans framgångar eller lycka.

Kanske känner du dig träffad här istället?
Ja, vet du vad. Jag tror att det finns få människor som verkligen hela tiden är genuint lyckliga för din skull. Sen hoppas jag att det finns få människor som är så bittra att de njuter av andras olycka!

Hetsigast av allt just nu, mitt i “träningshypen” måste ju ändå vara träning och TRÄNING?!
En del folk räknar det som träning att ta trappan istället för hissen medan annat folk tycker att det är vardag.

Det finns folk som tränar tills de inte kan röra en muskel till medan andra tycker att de tar det för långt.

Men som många påskiner så är lagom bäst! Lagom fett, lagom kolhydrater, lagom protein, lagom mat, lagom personlighet, lagom träning???
Eller nä nu ljög jag!
Lagom är ett svenskt påfund, lagom är bäst!? eller….. Är verkligen lagom alltid bäst?

Oavsett om det gäller människor, mat, träning?

Ät som du vill och mår bra av, dock förespråkar jag ju att du inte bör äta massa skit 90% av tiden men sen är det ju min blogg också 😉 var precis som du vill så länge du har respekt för andra “lite så att behandla andra som du själv vill bli behandlad” och träna precis på det sätt du själv vill! Räknar du träning som att ta en promenad till skolan, jobbet osv ja då ÄR det träning för dig, känner du att du inte tränat förrän du kört ett killerpass på gymmet, ja då ÄR det träning för dig!

Är det inte helt underbart att vi kan välja själva!

Leave a Reply

