Rökig köttfärslimpa

Kostologik’s smokey meatloaf

1kg blandfärs eller nötfärs. Igår blev det blandfärs för min del.
2 ägg
1msk grädde
1-2tsk Smokey Liquid eller rökt paprikapulver
Svartpeppar
1klyfta vitlök (pressad)

Blanda allt i en bunke, luftigt. Slå inte sönder köttfärsen för då kommer limpan bli alldeles för torr.

Nu älskar min sambo ärtor på burk, inte det nyttigaste i världen men helt okej så jag vände ner en burk i smeten.

Lägg upp på skärbräde och forma som du vill ha den eller direkt i formen. Jag förstekte av någon anledning igår det brukar jag inte göra, skippa det, den delar sig haha!

In i ugnen i ca 40-50min 200gr

20130816-090121.jpg

20130816-090228.jpg
Jag åt min med ugnsgrillad svamp och salladslök med en stor klick bea.

Jag gjorde brunsås av skyn till resten av familjen.

Leave a Reply

