Kokosvatten

Hej min vän,

Ibland önskar jag att dygnet var längre än 24 timmar.

Igår hämtade jag ut ett paket från Megab där jag får några prover av deras ECOS kokosvatten hemskickat.

Jag drog i mig en av förpackningarna när jag kom hem. Kanske lite mycket kolhydrater för min smak, 9gr kh per portion 250gr. Jag kunde nämligen inye sluta vid 100gr. Men vad gott det var!
Du som gillar kokossmak kommer att älska detta vatten!

20130815-152830.jpg
Jag tänker göra mig en smoothie imorgon baserad på den här och återkommer med recension!

Det påminner lite om smaken på kokosmjölk. Men är helt fettfritt, vilket egentligen inte heller är min grej. Haha! Mer fett åt folket!

Ni kan alltså beställa detta goda vatten på Megab ett Jönköpingbaserat företag. Men ni kan också beställa det genom LCHFklubben är inte det toppen så säg!!!!

Jag tror jag ska testa att göra en glass av det också, självklart återkommer jag med recept när jag fått tid till att testa 🙂

4 thoughts on “Kokosvatten

    • Jaaa jag fick begränsa mig annars hade jag hällt i mig allt 🙂 sjukt bra att ni har det i shoppen!!! Letade runt länge efter ett med bra värden och detta är det bästa jag hittat!

  1. Hek Michaela,

    Vill rätta dig! ECOS naturella kokosnötsvatten innehåller endast 4g kolhydrater/100g dryck varav 2g kommer från socker. Däremot innehåller en portion (250ml) kokosnötsvatten 9g kolhydrater.

    Med vänliga hälsningar,
    Drickecos.nu

Leave a Reply

