Pulled pork, taco-style

God morgon vackra du,

Jag är fortfarande mätt sen igår, ruskigt mätt haha! Vi bjöd hem svägerskan och svåger på kvällsmat. För visst är det roligare att äta när man är flera?
Så…. Jag gjorde ju pulled pork, efter originalreceptet som du hittar nedan eller i kategorin kött. Lägg till 2-3msk rökig whiskey i såsen och ta bort lime.

Jag stekte även tacoköttfärs, krydd-recept hittar du i kategorin tillbehör. Jag är nämligen en sån där människa att jag hatar att ha mat så det precis räcker eller kanske inte räcker, jag avskyr att snåla med mat. Så…. Nu har vi köttfärs i dagarna fyra haha! Nej men jag ska visa dig hur du använder rester på bästa sätt sen! Jag looooovar det kommer vara värt att göra för mkt mat!

20130813-073529.jpg

Så…. Så här såg det ut! En massa olika grönsaker så som rödlök, gurka, färsk blomkål, majs, sallad… Riven ost, ostchips, salsa (köpt), jalapeños, en pulled pork dressing och wait for it……. Tortillas och bulgur!!

Sån här mat är perfekt och speciellt för “nybörjare” plocka och testa dig fram vad du kan äta, vad din kropp tål och hur mycket 🙂

Jag är en ensam lchfare av oss fyra, men inte är det problem för mig att äta för det! Förstår inte heller varför många tycker så egentligen…. 75% av oss räknar kalorier och 25% äter fett så är vi i grund och botten lika, ÄTA BÖR MAN ANNARS DÖR MAN gör det inte svårare än det är! Respektera varje individs mat/träning och hälsoval!

Ibland när man surfar in på instagram så ser man de “DÄR” människorna som alltid ska peka finger eller tillrättavisa för att någons “medvetna” val inte var tillräckligt bra i deras ögon…. Nej fy vad less jag är på sånt! På min blogg och min instagram förekommer inget sånt, skulle det mot förmodan dyka upp så raderar jag faktiskt, jag vill inte ha en elak atmosfär eller påhopp i min “bubbla”.

Hur fungerar det för dig? Är du ensam lchfare i en värld av kolhydrater? 😉

4 thoughts on “Pulled pork, taco-style

  1. Intressant inlägg om att man blir kritiserad för sitt val av diet/livsstil.
    Jag har i omgångar kört LCHF och jag tycker mycket om det! Men jag använder det mer som en diet än livsstil. LCHF är så individuellt, man får bestämma själv hur många gram kolhydrater man ska äta under en dag (men jag antar att de flesta äter under 50g) och ändå ser jag varje dag folk som klagar på LCHF:are för att det tex visas en bit vattenmelon på en Instagrambild eller en bit mörk choklad, eller varför inte ett glas vin. Jag anser alltså inte att det enbart klagas på folk som äter enligt LCHF, utan det klagas även INOM LCHF på varandra. Inget av det är okej tycker jag! 😦

    Man ska bara stötta varandra. 🙂

    • Vilka sunda tankar och värderingar du har! Håller med helt! Det är så tråkigt när något positivt ska klankas ner på för att någon valt att göra det på sitt sätt osv…
      Massa kramar

  2. Jag är så gott som ensam lchfare i min närhet. Karln min äter samma mat som mig, men kan äta mer kolhydrater och ändå må bra. Men blir man bjuden till mig så finns det inget som heter kolhydrater. Då får man vackert äta den maten eller fikat som serveras. Och ingen har klagat än inte. Just nu har jag varit nere i litet dike när det gäller mat. Men det är på uppgång igen. Nu måste jag bara bestämma mig att nu jävlar gäller det!

    Hoppas du får en underbart fin dag kära du! ❤

Leave a Reply

