Carb belly gonzo

Ja du såg ju hur smågravid jag såg ut imorse haha! Det var ju nästan lite komiskt, jag funderade på å dra fram gravidbrallorna bara för de är så sköna…. Men nej…. Jag stoppade barn i regnkläder istället och stövlade ut på promenad med Ullis och hennes barn. Härligt med lite småregn faktiskt!

En helt superkaotisktmysig dag har vi haft! Min älskade sambo erbjöd sig att måla “nya” sovrummet om jag tog barnen, så jag och Ullis har myst, busat och lekt med våra fyra små hela dagen medan männen har renoverat och imorn fortsätter vi eftersom min kära sambo vill byta golv i rummet innan vi flyttar in, kommer bli så snyggt! Mörkt kaffefärgat golv och vitt, vitt, vitt!!!

20130808-225340.jpg
Matdagen idag har varit ok om man räknar bort en näve jordnötter (dessa förbannade nötter, men nu är de slut!!). Thaimat till lunch (fastebryt), vilket är hur lätt som helst att äta. Grönsaker istället för ris, enda kruxet är ju att jag är ovetande om hur mycket socker det är i maten, men ja ja… Gött vare iaf.

Nu ikväll drog jag på mig löparkläderna och trotsade regnet. Väl uppe på berget efter att jag gått 500m i superrask takt så kopplade jag på runkeeper och höjde volymen! Elljusspåret hade jag tänkt, 3,3km. MEN någonstans mitt i allt så råkade jag nog svänga fel för rätt som det var när jag hade förväntat mig en slalombacke så dök en stor väg upp…. Och sen gul och blå markering istället för orange…. Shit! Det började ju bli riktigt mörkt dessutom….

Vad gör man? jo man springer på i samma tempo och hoppas att det inte är allt för långt tillbaka…. Och att det inte blir allt för mörkt! Så när 7km strecket kom ja då visste jag, BARA tre kilometer kvar haha! Så jag kubbade på, mina små korta ben klarade av det faktiskt, skenbenet värker som attans nu och jag är mer och mer sugen på ett par fingerskor! MEN jag är så nöjd, efter nästan 2 veckors uppehåll så lyckades jag slå personbästa, 500m rask promenad, 5,5km jogg på 28min och sen 1km rask promenad runt “ettan” för att vara ner. Jag belönade mig själv med lite soltid 🙂

Bäst av allt är att jag nyss smällt i mig körv o bea! Carb belly är gonzo!

Leave a Reply

