Kaffe, livselixir eller gift?

God förmiddag kära du,

Kan man köpa sömn någonstans?
I så fall skulle jag vilja köpa mig två hinkar! Efter Stockholmsresan och nu två tidiga mornar och jobbdag igår 11h i den värmen är jag helt totalt jävla aptrött! Men jag ska snart åka och jobba, i värme, i långbyxor, i ett kök! Halleluja! Inte nu men när det blir lite extra i kassan 🙂

Hur fan tänkte jag igår när jag “gav bort” min sovmorgon till min sambo?! Jo, någonstans resonerade jag som så att jag sover hellre ut måndag än får en “halv” sovmorgon idag och han har ju barnen hela dagen och kan behöva sova….. Varför tänker jag aldrig så när det gäller mig själv?! Jag är bittrare än en bittermandel och ångrar mig djupt! 😉

Det är nog allt som spelar in, att jag saknar min morfar så det värker i hela kroppen, att det gör ont att se mormor ensam, att jag sovit alldeles för lite…..

Förbannat tur det finns kaffe, haha!

20130804-085322.jpg
Vad skulle man göra utan kaffe egentligen? Många som äter nyttigt och äter för hälsa undviker kaffe!
Ja, jag skulle väl möjligtvis tänka på saken…. Eller nääääää….. Det är liksom inte en möjlighet för mig! Jag har tagit bort kolhydrater och stärkelser i min kost, jag tänker faktiskt, handen på hjärtat, inte ta bort den lilla extra “kicken” kaffe knappt ger längre.

För en småbarnsmamma är det som att tappa bort snuttefilten på semestern….. Och det scenariot vill vi inte uppleva…..

2 thoughts on “Kaffe, livselixir eller gift?

    • Haha 🙂 ja det vore nog en himlans pärs å tappa den, det är ju traumatiskt nog när den åker i tvätten 🙂

      Jaaaaa kaffe är ju bara nödvändigt och så gott! Kram

Leave a Reply

