Mat, Motion, Mode

20130803-090637.jpg

Nu är det så här, det går inte att undvika! När man går ner i vikt så öppnas en helt ny värld! Kanske är du en av dem som helt plötsligt faktiskt kan handla kläder på den “vanliga” avdelningen eller så kanske det är första gången på länge du kan botanisera bland kläder med storlek L eller M. Hur som helst det spelar ingen roll var du är på din resa utan vad som spelar roll är att DU ska må ditt bästa! Det kallas för kroppslig balans, enligt mig!

Det är när du nått en punkt i ditt liv, ett ställe på din resa där du inser att du är tillfreds med resan du gör, du är nöjd med hur långt du kommit och du ser fram emot att komma längre! Du äter bra mat och kanske motionerar du, du känner att du orkar mer och mer för var dag och du blir automatiskt både piggare och gladare och det smittar av sig!

Om DU känner dig snygg, så tycker andra du är det oavsett om du bär designerkläder eller en potatissäck! JAG LOVAR!!!!

Människor är bekräftelsedjur, vi gillar att få höra positiva saker och att vara snygg räknas ju faktiskt som en sådan….. Vad många gör fel, kanske även du? Är att man klär sig för andra när man i själva verket enbart ska klä sig för sig själv!

Man ska klä sig i JAG-kläder inte BAS-kläder! Köp kläder som definierar dig, som speglar vem du är, som får dig att må bra, det spelar ingen roll vad det är du har på dig, bara det är kläder du kan säga “Det här är jag” om!

Alla vill vi ha ett utbud av BAS-kläder i garderoben, ja det är jättebra, jag trivs i jeans å t-shirt och bor i bland i jeans och linne… Just linne ÄR ett plagg jag till 80% bär…. Men är det JAG?! eller har det BLIVIT jag?!

Nej bilden av vad JAG är, är något helt annat och därför har jag den sista månaden vid inköp av kläder haft detta i bakhuvudet!
Det gör automatiskt att du kommer att känna dig snygg jämt för din basgarderob kommer vara full av kläder som får dig att må bra och känna dig snygg!
Gillar du blusar, använd då det även när du drar ner till Ica för att handla grädde! Om kjol är din grej, ta då på dig det även när du bara ska åka och tanka! Vill du ha snyggaste klänningen på dig en tisdag, ja men ta då på dig den, du behöver INGEN ursäkt! Du kanske faktiskt älskar jeans och linne, (som jag) varför inte hotta till dig med ett par skyhöga apsnygga klackar och byt ut det enkla baslinnet mot ett med ett tryck eller en detalj på?!

Är det fånigt att känna sig snygg?!
Absolut inte! Du kommer förhoppningsvis öka ditt självförtroende! Andra kommer dessutom lägga märke till att DU KÄNNER DIG SNYGG så återigen är det inte kläderna som gör personen utan PERSONEN SOM GÖR KLÄDERNA!

Jag vet att detta är en LCHF-blogg men det är så mycket som spelar in i LCHF-MÅ-BRA-VÄRLDEN! Så därför delar jag med mig av detta!

Använd gärna min tagg #kostologik3M på instagram.

20130803-090831.jpg
Här tillexempel känner jag mig riktigt snygg på väg ut på en springtur! Färgglatt, haha!

20130803-091108.jpg
Här känner jag mig också snygg och jag har “bara” en kjol och ett linne på mig……

All Kärlek,
Mickan

4 thoughts on “Mat, Motion, Mode

  1. Först går jag in på din svägerskas blogg och blir superinspirerad och sen går jag in här och får ytterligare en dos inspiration! Du är så vis! 🙂 Jag har verkligen varit fast i basplaggsfällan alldeles för länge och känner mig SÅ TRÅKIG och så o-jag. Så jag har faktiskt sen en tid tillbaka försökt tänka mer såhär. Det blir ju så mycket roligare 🙂

    Ha en toppenhelg! Kram!

    • Nej men vad roligt! Det är kanske lite så vi jobbar i denna familjen haha 🙂
      Läste att du ska på party ikväll, du kommer va snyggast där oavsett va du har på dig för ta på dig något för dig själv och för din skull, det kommer smitta som attan och E’s mamma kommer va hetast av alla!
      Ha nu så sjukt kul! Själv ska ja åka å jobba haha kramar

Leave a Reply

