Karaktär kvinna!

God kväll min vän,

En sak som gjorde veckan bra, vi har tre gudomligt söta och trevliga äldre damer till grannar, rätt över gatan, innan vi åkte till Stockholm så kom en av damerna över och hälsade och berömde vilka fina barn vi har och hur snygga kläder vi alltid har på oss. En fräsch och modern mamma! De brukar diskutera på morgonen: Kommer hon i klänning, kjol eller byxor idag? 🙂 Tack, det gjorde min dag, så glad man bli av trevliga mysiga damer, synd inte alla grannar är så söta 🙂 och jag har lärt mig det sista att börja ta åt mig av komplimanger!

Jag känner mig lite smått gravidsvullen efter lite väl liberal mat de senaste dagarna….. Och inte hjälper det att jag måste sätta lås på nutellan!!!!!
Jag har blivit en sån där som står och smygäter i köket!!! En liten sked och en liten till….. Näääää fyyyyy!!!!! Och detta beteendet kom på 10 minuter liksom!!!

20130802-225950.jpg
Mm….. Lite jordnötter på det…..

20130802-230028.jpg
Det är så att min sambo har ropat från vardagsrummet “Är du i nutellaburken nu igen???” När det blev lite tyst i köket….. Nu var jag inte det kroppsligt men själsligt iaf en av två gånger han frågat….

Fy vad jag hatar att tappa kontrollen! Jag ska nog allt be Jonas gömma burken eller så bakar jag något med den så den tar slut skitagörasnabbt!

På tal om svullen mage och skitagörasnabbt… Intresseklubben antecknar men jag fiser så fruktansvärt illa efter dessa dagar…… Kanske var det den där matskeden med vita bönor från igår och imorse haha! Jonas har iallafall konstaterat att det inte går att gå ut i köket….. LCHF är alltså även bra för mindre illaluktande fisar….
Bra hemma hos dig också?

2 thoughts on “Karaktär kvinna!

  1. Hej Mickan, läser alltid din blogg, tycker den är riktigt bra! Nutellan har jag också köpt och aldrig mer!! Den är för god, min burk tog slut på 2 dagar och jag fes hela tiden!!!! Ha, ha!!

Leave a Reply

