Första semesterdagen

God kväll min vän,
Resan upp med två små barn under 2 år gick över förväntan! Det var faktiskt mannen min som behövde mat och paus först 😉 typiskt karlar! Där föddes även taggen #skrikfestroadtrip2013 🙂

Efter incheck på hotellet, Sergel Plaza, som förövrigt är jätte fint, så strosade vi runt i Gallerian, Åhléns Huset, Sturegallerian, blev tyvärr inte så mycket på gatorna då det regnade…
Shoppade mig en handväska på Kungsgatan, Accent, jag har vart sugen på en vit länge. Blev en med nitar, ganska otippat…. Blev även en tunn stickad tröja inne på Salt vid Hötorget, från Vila.

20130731-222556.jpg

Självklart besökte vi Isa och LCHFklubbens butik inne i Sturegallerian… Vi var på väg till Karlavägen men som tur var kollade jag öppettider, vi var ju lite sena med att ta oss till Östermalm… Isa bjöd Polly på en nötchokladkaka som hon älskade 🙂 blir till att baka sånt när vi kommer hem!

20130731-222940.jpg
Det slank ner en pizzabotten, fläsksvålar, Steviasötad nutella och vaniljpulver. Får nog bli pizza på fredag 🙂

20130731-223254.jpg
För er som undrar, det har gått hur bra som helst med maten Idag. Vi stannade på Max på vägen upp och jag käkade en sallad med grillad kyckling, den var helt okej. Det var lite bulgur i salladen såg jag efter jag fått den men det funkade, kunde varit värre.

Nu ikväll så åt vi på The Liffey, helt okej irländsk restaurang/pub. Enda i gamla stan stortsett där vi fick in vår dubbelbarnvagn. Polly’s köttbullar och potatismos var faktiskt to die for! Så jädrans goda och hemmagjorda! Scottis sov som en stock under nästan hela middagen.
Jag åt en Blue Cheesesallad med chilimarinerade pecannötter, soltorkade tomater och balsamico. Så sjukt god!

20130731-223826.jpg
Det kan ha slunkit ner en Magners också…. Men det var ju ett måste 🙂

Leave a Reply

