Vad dricker man LCHF-style?

Maten igår var toppen, en jätte god kyckling och baconsallad med tzatziki och Rhode Island dressing till.

20130721-135525.jpg
Det fanns bröd till de som ville ha och även majs och rödlök separat, underbara Louise hade fixat som en tok! Senare bjöds det på jordgubbstårta var på jag åt grädde och bär.

Vad dricker man på fest då som är LCHF godkänt?
Ja du… All sorts stark sprit funkar i stort sett. Rött vin, läs innan antalet kolhydrater, likadant med vitt vin och Rosé, det finns några lowcarb viner.
Likadant med öl, det finns några Lowcarb öler.
Jag drack igår enbart gin & tonic. Dels för att jag inte vill blanda och mixa en massa och för att jag tycker det är gott.
Gin ligger på 9gram kolhydrater per 100ml. Tonic är samma.
Men jag är av den simpla åsikten att är jag på fest, då vill jag inte begränsa mig till att dricka något jag egentligen inte tycker om. Bara för att det är “nyttigare” jag dricker som tidigare nämnt hellre en riktigt god mörk öl än en blaskig lowcarb-öl som jag egentligen inte gillar. Jag dricker gin & tonic för att jag gillar det, istället för vodka och cola zero kanske 🙂
Och jag dricker de sorter rödvin jag gillar, jag räknar inte kolhydraterna där heller. Men du ska veta, det är sällan jag dricker så det spelar mig ingen större roll att jag “unnar” mig sånt här ibland.

20130721-142937.jpg
Jag, Louise och Elin. Och Elin är muntrare än vad hon ser ut att vara hihi!
Och Louise är nog den finaste gravida människa jag vet! Jag är så lycklig att min allra bästa vän ska få ett litet mirakel och för att mina barn snart får en liten låtsas kusin (haha)!

Leave a Reply

