LCHF Ugnspannkaka

Mitt ungspannkaka recept är inspirerat av Åse på 56kilo jag har gjort om det lite men utgår från hennes så kan inte ta åt mig hela äran 🙂
Ugnspannkaka LCHF-style
5-6 portioner

500gram Keso
4-5 ägg
1,5 msk fiberhusk
1,5 dl grädde
Riven ost
4 paket bacon

Sätt ugnen på 200grader.
Jag klipper mitt bacon och steker det knaprigt. Lägg hälften av baconet i en ugnsform och strö riven ost över. Mixa ägg, keso, fiberhusk och grädde med stavmixern och häll i formen över baconet. Strö resten av baconet ovan och på med lite mer ost.
Skjutsa in i ugnen i mitten i ca 20-25 minuter.

20130716-095928.jpg
Perfekt mat till barnen, mina älskar Ugnspannkaka!

One thought on “LCHF Ugnspannkaka

  1. Pingback: Matsedel 7 dagar | LCHF och träning för en kroppslig balans

Leave a Reply

