Svar på frågor

@huldan87 @ninni144 Hur/Vad har du tränat? Hur ser en vecka ut? Hur har du ätit?
I början tränade jag mycket styrka och körde genom hela kroppens muskelgrupper varje pass. Jag försökte träna 3-4ggr i veckan. Jag tyckte att jag stod ganska still i min viktminskning när jag gjorde så här vilket frustrerade mig, även om jag vet att mer muskler ökar fettförbränning, så jag har lagt om träningen till mycket kondition. Jag springer/joggar 2ggr i veckan, kör “six pack abs”-appen 3-4rep och sen tränar jag armar/överkropp (chins, dips, rodd, latsdrag) även varje pass på gymmet så gör jag plankan i 4minuter. (Ladda ner tabata-appen och kör 20/10 till en början). En vanlig vecka tränar jag Måndag och Onsdag och kanske en gång på helgen om jag hinner. Det blir en del promenader med barnvagnen under en vecka också 🙂
Jag äter just nu två större mål om dagen, det räcker för mig, jag får i mig tillräckligt med energi från mitt fettintag och skulle jag känna att jag är hungrig ja då äter jag givetvis ett mellanmål.
Jag äter efter handflatemodellen typ. Se svar på annan fråga nedan 🙂

@stabil89 Ska man undvika ost, smör, fullkornsbröd och frukter? Har hört att man ska göra det till en början?
Om du äter LCHF så är smör och ost okej. Allt bröd, pasta, ris, potatis osv ska man inte äta, då är det inte LCHF. Frukt är väldigt liberalt, en del klarar av det andra inte. Men det är inte LCHF. Ät bär istället!
Du får gärna kolla på länken “LCHF för nybörjare” här på bloggen, där hittar du lite information.

@maen8501 Vad äter du om du är sugen på kvällen?
Nötter!!! Haha! Nää men mer än gärna kan jag ta en näve nötter. Eller en skiva skinka med lite smör och gurka i. Om jag vet att jag bara är sugen och egentligen inte hungrig så brukar jag dricka ett glas mineralvatten 🙂

@hilly86 Äter du aldrig frukt eller andra förbjudna kolhydrater på en helt vanlig dag för att du är sugen? Är du superstrikt med andra ord?
Nej jag äter inte något sånt en vardag, inte heller på helger. Choklad över 70% äter jag någon gång då och då, händer även på vardagen. Frukt äter jag generellt inte alls. Fruktos som är sockerarten i frukt bildas till glukos i kroppen och måste (kort förklarat) passera genom levern så det är den sockerart som tar längst tid på sig att brytas ned.
Jag är inte superstrikt (förutom nån vecka här och där) jag äter nötter, mejerier, kokoschips, grönsaker, majs ibland osv.

@missophie76 jag tror inte jag får i mig tillräckligt mycket fet mat. Hur ser en dag ut för dig?
Jag hade lite problem med det i början. Jag använde mig då av handflatemodellen. 1 handflata protein, 1 knytnäve fett och garnera med grönsaker. Testa att öka fettet en vecka så kommer du märka om du håller dig mätt längre och kanske till och med kommer in i bättre ketos (förbränning).
Jag börjar oftast min dag med lunch vid 11.30-12.00. Ägg är vanligt, skinka/smör/gurkmackor, kesobröd, yoghurt med kokoschips fast det äter jag inte så ofta.
Middag nu i sommar har mest blivit sallader eller grillat. Jag äter middag mellan 17-18 tiden. Det är sällan jag äter något efteråt. Sen är det träningsdag så tränar jag kl. 20.00 och det funkar perfekt då har lite av energin hunnit ut i kroppen!

4 thoughts on “Svar på frågor

    • Hej hej, det beror helt på hur jag ätit resten av dagen, har jag ätit ordentligt och fått i mig ett ordentligt fettintag så äter jag inte efter träning men känner jag mig hungrig, ja då äter jag. Jag tar inga tillskott efter träning, jag kan trycka i mig något ägg men det är det enda. Jag har testat lite proteinpulver och sånt där men mår bokstavligen skit när jag dricker dem, så nu låter jag bli 🙂

      • Ok men är du inte rädd att förlora muskelmassa om du tex. styrketränar och fyller på med något efteråt? 🙂
        Eller du kanske mest konditiontränar? =)

      • Just nu konditionstränar jag mest för jag tycker det påverkar min viktminskning mer positivt. Men jag tränar även en del styrka och har inte märkt av att muskelmassor försvinner. 🙂 när jag nått mitt nästa viktmål så ska jag lägga till ytterligare lite styrka igen och då får jag se om jag behöver tillskott. Jag är inte ett stort fan av proteintillskott då jag tror stenhårt på att man ska få i sig allt genom en varierad och bra kost 🙂

Leave a Reply

