Känslan som fanns när man var barn!

God morgon min vän,

Du har väl inte missat att vi har vackert sommarväder här i Sverige, överallt hoppas jag? För solen skiner inte bara på mig utan på dig och dig och även dig!

Många går nu på semester och är så där lyckliga! Sommarkänslan har kanske infunnit sig? Men samtidigt är det många som ojar och oroar sig över hur man ska sköta maten, hur gör man minst snedsteg?

Jag kan bara säga: Grillad mat är den bästa sommarmaten! och inte svårt över huvudtaget att äta när du äter LCHF! Utan tvärtom, det är hur lätt som helst! Kött, kyckling, korv aaaah doften jag har i bakhuvudet får mig nästan att gå ut till min sambos (nästan) käraste ägodel, vår stora Weber… Tända den och ge barnen grillat till frukost! Eller inte….. Här blir det ägg, skinka, yoghurt och annat gott….

Men just det där med att äta på sommaren, letar du tillbehör? Tycker du det är svårt? Det finns oändliga sorters ost du kan grilla, halloumi, saganaki, fetaost, mozzarella ja listan är lång. Du kan även grilla i stort sett ALLA grönsaker, variationen begränsas endast av din fantasi!

20130711-075142.jpg
(Arkivbild från Midsommar)

Alla pratar om den där känslan när man “gick på sommarlov”! Känner du den?
Jag minns den känslan som något jag egentligen inte vill komma ihåg, när jag var liten var jag rund. Åka och bada framhävde ångest, sola framhävde ångest, klänningar jag tvingades i skapade ångest. Det var först i tonåren när jag hade “snygg” kropp som jag började njuta av sommaren, såg fram emot en sommar i stallet med morfar, grilla med vänner, bada och njuta!

Denna sommar, som nu passerat halvtid ska jag fortsätta njuta med mina vackra underbara barn, träna så svetten lackar, promenera hand i hand med min man, grilla och njuta! En vecka kvar sen har min älskade sambo gått på semester! ❤ Det ska bli så där fånigt underbart att bara få njuta och förhoppningsvis hinna lite husfix. En liten tripp till Stockholm ska vi även hinna med 🙂 tips på bra aktiviteter med småbarn mottages gärna, utöver Skansen och ett besök till LCHFklubben.

Jag hoppas att den där känslan “man skulle ha som barn” infinner sig snart!

Denna sommaren är första sommaren på TVÅ år som jag inte är gravid, jag ska njuta av mina fina klänningar och inte känna ångest någonstans!

12 thoughts on “Känslan som fanns när man var barn!

  1. I år är första sommaren på länge jag inte har ångest att visa mig i bikini och tajtare kläder. Det är underbart! Men nästa sommar kommer vara grym 😉 Det är inte svårt att hålla lchf på sommaren egentligen. OM det inte vore för den där jäkla glassen!

    Skrev jag förresten att podden var riktigt bra och medryckande?!

    Ha en fin dag! Kram!

  2. Jag har väl ingen ångest att visa upp mig egentligen. Har kommit långt redan men jag vill mer. 😉 Beach 2020 som sagt. hihi’

    Tycker inte de e så svårt att hålla LCHF så länge folk kan sluta pracka på en massa mat. Jag har få i min omgivning som liksom fattar grejen med LCHF. Tycker inte att jag behöver banta. Bara för att jag inte är “klassiskt” fet. (Väger 84 kilo till mina 172 cm)
    “Klart du ska ha nypotatis!” Nä, det är det väl inte så klart? Hade jag inte tyckt om det hade dom accepterat det lättare. Att jag inte vill äta det för att jag käkar med LCHF-tänk är som att vifta med ett rött skynke för vissa…. Men igår sket jag i vilket & tog jag med mig en LCHF-fralla till maten jag blev bjuden på. Och så fick dom tycka va dom ville. Det gick rätt bra. *suck* Hur som. Inte meningen att gnälla. 🙂

    Lyssnade på dig idag under PW:n. Kul & peppande! heja dig! Länkade lite hit och dit i min blogg, hoppas det är ok!

    Ha en fin dag i solen! Kram!

    • Åh det är ju så svårt med folk som inte förstår, man blir så trött! Förklara dem dina häslobonusar istället eller säg, jag mår inte bra när jag äter xxx osv 🙂 det är oftast lättare att acceptera än “jag äter LCHF” tyvärr!

      Heja dig med din kropp!!!!
      Samma här jag är väl nöjd över hur långt jag kommit, men beach 2020, så jäklar alltså!!

      Självklart är det okej att du länkar!!! vad kul att du gillar!!! Vad glad jag blir! Kramar

  3. Jag minns att jag älskade att gå på sommarlov (fast jag var ju spinkig som barn) utom ett år när jag skulle sluta trean på lågstadiet, då var jag kär i en kille i klassen och undrade hur jag skulle klara mig ett helt sommarlov utan att se honom. 🙂

    Jag avskyr att visa mig i baddräkt så bad längtar jag inte till. Spelar ingen roll om jag vägt lite eller mycket, lika hemskt ändå!

    Jag hoppas att du får en underbar sommar och att du får njuta och ha fina klänningar hela sommaren!

    Lyssnade på LCHF-podden och dig igår! Vad go du verkar. Sköt om dig!
    Kram Erika

    • Tack fina du!
      Ja jag försöker njuta men har man varit en knubbis med lite sämre självbild så är det svårt ibland att inse att man inte är där längre 🙂 kram

  4. Vi ska oxå till Stockholm med barnen, vi ska bland annat besöka Junibacken, det verkar toppen både för små o stora barn 🙂 Kram

Leave a Reply

