Periodisk Fasta

Du kanske har lyssnat på podden vid det här laget, jag pratar lite löst om just periodisk fasta och varför jag tycker det är bra!
Jag tycker det har hjälpt mig att aptitreglera, jag känner mig mer energifylld, jag har skaffat mig ett sundare sätt att se på mat. Jag äter när jag är hungrig och följer inte “faste-fönstren” slaviskt men på det stora hela så korttidsfastar jag!
Jag tänkte dela med mig av en jättebra länk: Periodisk Fasta

Om ni klickar runt på sidan hittar ni även lite mer “mat/träningsnyttig” information. Så in och läs med dig om du är nyfiken eller intresserad av hur det fungerar.

Jag kan väl tycka att när man börjar med LCHF så är inte fasta något man ska ge sig på med en gång utan att du behöver ställa om din kropp, lära känna dina svagheter likaså dina styrkor. Skapa dig ett bra ätbeteende först! Sen kan du gå på periodisk fasta.

Det är helt perfekt för mig som inte gillar att äta frukost. Men som med allt, gör man det för länge så mister man effekten. Så glöm inte att bryta av och ät “vanligt” med jämna mellanrum eftersom du skapar dig ett litet energiunderskott med fasta så behöver kroppen, min iallafall och jag kan tänka mig din också behöver äta med ett “normalt” energiintag med jämna mellanrum. Om jag pf:ar för länge så uteblir dessutom min viktminskning och det är ju skit så att säga 😉

Men du känner mig ju redan och vet ju att jag bara refererar till hur jag upptäckt hur min kropp fungerar. Kanske du fungerar på annat sätt?

Leave a Reply

