Matkonsumtion djurparkstyle

Jag och Mikael hade lite pyssel igår, inte jätte mycket men man måste ju alltid få vara lite krånglig när man äter LCHF, tyvärr.
Vi började vår djurparksdag med att utfodra våra avkommor och allra mest männen. Jag och Mikael käkade kyckling med dressing. Ser inte mkt ut för världen men det mättade helt okej och jag stod mig till middagen.

20130707-084608.jpg

Till middag beställde jag kyckling med soltorkadtomatsås, ingen aning om sockerhalten i såsen men det var det enda som inte var panerat eller innehöll pasta. Jag tog utan potatis. Lite surt bara för jag fick inte min potatis ersatt med något, inte en enda stekt/wokad grönsak fast jag bad om det. Stort minus! Nu klarade jag mig rätt bra på salladsbuffen och Micke likaså men när de hade wokade grönsaker på menyn till det vegetariska så kan man ju tycka “Hur svårt kan det va?” Ett stort plus tycker jag var att de serverade bregott i sina små smörförpackningar istället för lätta/lätt & lagom osv.

20130707-085009.jpg

Jaaaa……. Så hela dagen gick ju toppenbra eller hur!
Eller vet du…. Jag delade faktiskt en liten mjukglass med min dotter strax innan vi skulle åka hem!

Kom ihåg 95% bra kost 5% sämre!

Leave a Reply

