Min höst är fullspäckad

Min och min familjs höst kommer att bli helt fullspäckad…… Jag blir faktiskt lite stressad bara jag tänker på det samtidigt som jag ser fram emot det!

Jag ska ju läsa till Kostrådgivare och börjar i september, webbinarium. Jag ska även helst börja jobba heltid i september eftersom nya restaurangen öppnar 1oktober och med det nya ansvaret jag har behöver jag vara där från start…… och ja barnen börjar inte förskola förrän i vinter… Hur löser vi detta?

20130701-081332.jpg

Idag lyfte en stor sten som gjort att jag stressat lite extra… Jag kommer plugga en veckodag och en helgdag från september fram till oktober, inga problem förutom vart gör jag av barnen på torsdagar när jag pluggar och det inte är så lätt att hitta barnvakt jag litar på? Ja jag har problem att lämna mina barn med folk jag inte litar på till 100% (Vilken ångest jag kommer att ha när förskolan drar igång, haha) Jo…. Min underbara älskade sambo föreslog att han tar pappa-dagar ❤ och idag fick vi okej för det! Underbart!
Sen då…. Jo själva jobbdelen löser sig, jag har nog verkligen världens bästa chef och arbetskamrater, jag får pussla så det passar min familj, de täcker upp för mig tills jag kan vara där och fokusera 100% i december. Jag jobbar ju ändå i stort sett bara kvällar och helger, så vi får bytas i dörren jag och min sambo och så får jag jobba hemifrån det som går.

Det kommer bli en tuff höst, men väl värt det och det! Fördelen med att jobba så här och att jobba om varandra är ju att barnen inte behöver spendera allt för mycket tid på förskola! Nackdelen är ju att jag kommer jobba och plugga alla helger fram till 1december.

Så nu….. Till dess kommer jag njuta till fullo av att vara hemma med mina barn, jag kommer fokusera på att nå min “må bra vikt” INNAN hösten drar igång så jag förhoppningsvis bara behöver fokusera på att hålla vikten…. Om det kommer att gå vägen, ja det återstår att se 🙂 men jag tror och jag håller tummarna! Kan inte du hålla dina för mig också! ❤

5 thoughts on “Min höst är fullspäckad

  1. Det låter som att ni får pussla, men så kul att få lära mer om kost och kropp. Livet är alltid ett pusslande. För min del handlar det om att jobba heltid, pendla långt och få in träning och hinna med familj och mig själv. Inte lätt alltid.

Leave a Reply

