+3kg och vattensvullen

God morgon min vän,
Underbart med ny vecka? Nya tag för min del!

Vågen står på +3kg sen i fredags morse. Vilket jag visste den skulle göra eftersom det vart kalas och en lite “slappare” helg. Men visst är det så att den där siffran som man egentligen inte ska lägga så mycket vikt på irriterar…. Min förlovningsring sitter tightare än vanligt, så jag har samlat massa vatten… Suck!

Jag tappade all karaktär i lördags som ni vet och det straffade sig även igår. Men vad gör en helg av tusen haha!
Nya tag idag! Lite segt bara…..

Igår blev det en räkmacka på kesobröd till lunch på jobbet.

20130701-072917.jpg

Sen gjorde jag en sås på färsk basilika och soltorkadtomat till en större bokning, som sen även fick bli personalmat, med pasta till resten men bara kyckling och sallad till mig. Jag åt alldeles för mycket.

20130701-073127.jpg
Visst det var LCHF och det var supergott MEN när jag ätit massa “skit” tappar jag helt kontrollen på min mättnadskänsla, jag gillar det inte. Jag ogillar skarp den ångest jag får efteråt, när jag är FÖR mätt! Men nya tag idag! Jag tänker börja denna vecka något mer strikt än i vanliga fall.

Hur kommer din vecka se ut?

Du skulle luktat på detta igår, ljuvligt!

20130701-073821.jpg
Soltorkad tomat, färsk hackad basilika, vitlök och rödlök! Basen i min sås… Den blev så god! Vill ni ha receptet?

6 thoughts on “+3kg och vattensvullen

  1. Vilken tur att det bara är vattenvikt och inte fettvikt : ) Visst är det så att vi med våra tankar “straffar” oss själva när vi “unnar” oss. Jag gör det i alla fall. Någonstans vill jag komma så långt att jag kan göra avsteg utan att straffa mig själv med mina tankar. Jag känner så igen mig i dina tankar

  2. Jag känner mig också rätt svullen. Men vågen håller sig där den ska iaf.

    Veckan ser ut såhär ungefär: träna, ut och äta skaldjur ikväll, över till en kompis imorgon, och sen har jag ingen aning om hur veckan ser ut. Men äh, det löser sig nog. 🙂

Leave a Reply

