Att lägga sig i…..

“Men lilla gumman det där ser ju jätte bökigt ut för dig! Du har ganska tätt mellan barnen? Har du verkligen tänkt igenom det där? Känner du inte att du bara vill lämna dem och återgå till ditt vanliga liv?”

Förvetna dumma kärringjäkel säger jag!

Det där fick jag höra av en kärring idag när jag plockade ur barnen ur bilen. Multitasking mamma som jag är höll jag koll på en dotter med spring i benen samtidigt som jag monterade ihop vagnen, letade efter sonens napp som var puts väck och en morfar som försökte skynda på mig och sen en dotter med en ljuv hög stämma som INTE skulle sitta i vagnen…. Min vardag, kaotiskt mellanåt MEN jag älskar det, lika mycket som jag älskar mina barn!

Vem fan har rätt att dömma mig???

Nu hade sannerligen inte kärringen i fråga en trevlig ton heller, för hade hon haft det kunde det ju varit i all välmening, det DÄR var inte i välmening! Undra ens om hon har barn eller barnbarn själv?! Eller ens ett liv?!

“Hade du något mer på hjärtat?!”
Snäste jag giftigt tillbaka…. Nu i efterhand har jag kommit på ÅTSKILLIGA saker jag skulle velat sagt!!

Vad som fick mig att koka var meningen “Lämna bort och återgå till ditt vanliga liv” Vadå vanliga liv???
Detta ÄR mitt liv och ska det vara så jävla svårt för folk att inte lägga sig i hur tätt vi har mellan våra barn eller hur kaosartad småbarnstiden ibland är!

20130628-114105.jpg

En annan sak slog mig då…. Jag möter folk som tror att jag bara äter kött å sås eller att mina ådror kommer att klägga igen av allt fett eller att jag är fanatisk som kollar innehåll på det mesta…..
Screw You!!
Vem är du att dömma hur jag äter?? Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hur du fördomsfulla människa äter…… Jag kan ju bara hoppas att du äter på det sätt som är bäst för dig!
För ja, jag är i grund och botten en ganska omtänksam människa (tror jag själv iallafall haha) men ibland så trampar man även på mina tår och den där kärringen på parkeringen har irriterat mig sen klockan 07.45 nu, fan ta dig för att du gjorde min så bra dag mulen!!

6 thoughts on “Att lägga sig i…..

  1. Ut med det bara!! 😉 Men visst blir man arg på dessa människor som inte kan hålla sina åsikter för sej själv?! Jag skulle bli helt ställd om nån sa så till mej!

  2. Grrrr… vilken människa! Hur kan man säga så… fattar inte det. Och precis som du så är jag expert på att komma på massor med bra saker att säga… i efterhand. När det väl händer blir jag så chockad att jag inte vet vad jag ska säga.

    Hoppas du får en toppenhelg!
    Kram Erika

  3. Styrkekram till dig! Förstår om hennes ord irriterar dig. Tänk på vilken sorglig människa hon är som har den uppfattningen om barn. Hon har inte den rikedom som du har. Inte den attityden eller uppförandet som hör till god ton. Hon är fattig o kommer så att vara.
    Medans du är rik o kommer fortsätta att så vara.

    • Tack för dina fina ord! Jag brukar inte lägga vikt på vad någon tycker on mig men igår var en sån där dag bara…. Att hon hade mage att förstöra min fina dag!
      Hoppas du får en fortsatt fin helg! Kram

  4. Blir så irriterad så jag vet inte vad jag ska skriva! Antagligen en surtant som inte har något bättre för sig än att försöka klanka ner på andra!

Leave a Reply

