Hallelujamoment

Goooood Morgon, Gooooood Morgon min vän!

Jag är inte helt överförtjust i de tidiga morgnarna här hemma, men gillar läget. Klev upp med lillen strax efter fem, sen somnade vi om i soffan och jag vaknade av att en stooooor blöt dregelsträng droppade ner på min axel, min egen givetvis!

Igår hade jag träning i skallen, jag har börjat inkludera mer och mer kondition i mina pass just för att jag märker att det hjälper min viktminskning mer än enbart styrka och vem vill inte ha resultat liksom? Vad tränar du eller tränar du?

20130625-070645.jpg
Det var så sjukt fint uppe på berget igår, alldeles själv var jag dessutom, eller det vet jag att jag inte var men jag såg ingen…… Jag sprang kanske så fort att jag missade dem?! Eehhh nä!

Jag började med en rask PW runt 2,5an som uppvärmning sen fortsatte jag 2,5an och denna gången joggade jag intervaller. Jag hade alltså musik och tabata i lurarna som pep och talade om för mig när jag skulle jogga och när jag skulle springa. Jag fick en rejäl “jag tror jag dör snart”-upplevelse men då såg jag 2km pinnen så det var bara fortsätta de sista och i nedförsbacke dessutom…… Enligt runkeeper så jogg/intervallade jag på 14,5minut, är det bra??? Jag har ingen aning men jag är nöjd! Jag eftersvettades som en hungrig gnu så jag gick 1km efteråt för att svalna av lite.

I veckan är det jag som köper nya löptrosor och nya träningsbrallor!!! Jag hade bilnyckeln i den där rövfickan på brallorna du vet…. Men det drog bara ner dem till knävecken…. Så jag tog nyckeln i handen istället och hoppade upp mina byxor, du vet så som mormor gjorde när man var liten, skakade ner dig…… Resultatet av det: Trosskav mellan skinkorna haha! Men inget inte lite babysalva inte klarar av!

Mina knän…. Ja dem vill nog ta semester….. Men jag…. Jag är frälst! Screw löpband när solen skiner!

Leave a Reply

