Att provocera?!

Hej min vän, hoppas du har en fin avslutning på helgen?

Söta Lisa @chewpakka på instagram sådde ett litet frö för ett tag sedan när hon på sin instagram uppmanade alla att skriva vad de störde sig på…… Det var allt från pulsklockor, mat-bilder, ego-bilder till pekfingermänniskor som många störde sig på…. Någon störde sig på INGENTING!!!

Det fick mig att tänka till….. Om du nu stör dig, låter dig provoceras av någons bilder, ja men ta då för fasen bort dem på instagram, så slipper du störa dig och ödsla tid. Du kommer må så mycket bättre!

Många tycker det är provocerande att folk lägger upp pulsklockor med tid och x-antal brända kalorier på, andra lägger upp viktminskningsframsteg eller träningsresultat…… Är det för att du är avundsjuk eller för att du faktiskt inte vill se dem?
För visst är det så, vi har lätt att bli avundsjuka och svårt att glädjas med andra?! Vissa mer än andra!

Jag erkänner, jag är jätte avundsjuk på dem som fött barn och pangpofftjoff är de lika smala som innan och jag är jätte avundsjuk på dem som vågar uppfylla sina allra högsta drömmar. MEN jag försöker glädjas åt dem istället och på så sätt ger mig en spark i baken att JAG KAN OCKSÅ!!!

Jag fick ett mindre trevligt mail för inte så längesen om varför jag lägger upp mat och träning på min instagram…
Jo det ska jag svara på, jag lägger upp MAT, TRÄNING och annat KOSTRELATERAT (LCHF) på min öppna instagram för att jag nu i höst ska läsa till just Kostrådgivare och för att det är relevant just nu för mig. Jag är intresserad av det och jag älskar att se framsteg! Om du nu tycker att det sticker i dina ögon att jag hittat något som går bra för mig, gör dig själv en tjänst och följ mig inte, så enkelt är det.

Varför jag väljer att inte dela med mig en massa om mina barn här eller på min öppna instagram så är det för att det är inte relevant för @Kostologik och jag vill heller inte “lämna ut” mina barn för mycket, de är alldeles för små för att kunna bestämma själva, jag må vara nojig men jag vet ju faktiskt inte riktigt vem du som läser är?

Jag VET att genom att dela med mig av min viktminskningsresa så har jag inspirerat andra, kanske till och med dig, jag försöker peppa och dela med mig till den mån jag kan och jag har aldrig påstått att det är lätt, även jag har riktiga piss och skit-dagar! MINA bilder och uppdateringar gör jag först och främst för mig själv, för att peppa mig själv när jag behöver det som mest!

Jag trycker inte upp LCHF i ditt ansikte utan vill du ha hjälp, be om det, jag försöker så gott jag kan. Jag vet att många klarar av att gå ner i vikt med många andra sorters kost, träning, räkning, klubbar, svält eller vad det nu kan tänkas vara, jättebra och skitkul! Jag menar det!
Alla vi som viktminskar har väl ändå samma mål, att nå målvikt och att hålla den!? Kan vi inte bara glädjas med varandra istället för att pekpinnepåpeka vad som är rätt och vad som är fel?! Du vet att vi är uppbyggda av bl.a. hormoner och enzymer va? Alla dessa gör att vi fungerar på olika sätt, ingen är lik den andre!

Nu har LCHF blivit så mycket mer för mig än bara ett sätt att viktminska! Jag är mycket mer medveten om hur våra kroppar påverkas av diverse näringsämnen, hormoner, enzymer, stress osv. Jag är noga med att mina barn får bra råvaror, jag är inte militantisk för fem öre och mina barn äter inte bara LCHF, utan de äter BRA MAT OCH RENA RÅVAROR, ja visst det slinker ner lite “skit” då och då men vi försöker hålla dem borta från socker och stärkelser så gott vi kan och här hemma serveras inga lightprodukter.

Jag hoppas att du inte tar illa upp av att jag spytt lite galla just nu, skulle så vara fallet kanske du inte skulle följa mig mer?

All Kärlek,
Mickan

17 thoughts on “Att provocera?!

  1. Själv blir jag inte ett dugg provocerad. Folk får lägga upp precis vad de vill. Fastän jag är SJUKT trött på matbilder 😀 Så just dessa scrollar jag snabbt förbi för tillfället. Men det säger sig självt att det blir många matbilder när de flesta jag följer sysslar med lchf. Och de lägger upp lika många andra bilder som jag tycker är sevärda. Man BEHÖVER ju inte titta på allt! Det gäller att sålla.

    Samma sak med folk som beklagar sig över vad andra lägger upp på Facebook. Snacka i-landsproblem…

    För charmen med Instagram, Facebook och andra sociala medier är ju faktiskt att alla kan göra precis vad de vill! Och man ska f*n inte behöva anpassa sig efter andras smak och tycke.

    Kör på!

    • Precis det där med matbilder kan lätt bli lite “mättat” samtidigt som jag tycker det är roligt att inspireras med lite nya maträtter 🙂
      Precis som du säger, jag håller med fullt ut, ge fasen i vad jag uppdaterar 🙂 sålla om du bara vill följa en del av mig 🙂 jag följer bara de jag vill och inspireras av.
      Kram på dig!

  2. Håller med du helt o hållet! 🙂 Varför har man facebook o istagram om man stör sej på vad folk lägger ut?
    Detta var ett väldigt tänkvärt inlägg!!

    • Tack babe! Ja men eller hur, om man inte ska kunna använda sig av sin egen insta/fb/Twitter/vine osv på det sätt man själv vill då är det ju ingen mening med att ha något 🙂 kram

    • Tack snygging! Du är minst lika bra, beundrar att även du trampar lite på “mindre” uppskattade och “mer” provocerande ämnen!

  3. Mycket bra skrivet! O jag skulle aldrig i livet sluta o följa dig:-) du är en stor inspiration! Jag följer många LCHFare just därför!

  4. Läste också Lisas inlägg och nu ditt. Håller med helt, varför följa någon man stör sig på? Bra skrivit och va skoj att du ska läsa till kostrådgivare, också inne på de banorna ibland. Var ska du läsa? 🙂

    • Jag förstår inte det heller sen något som kan göra mig riktigt förbannad och uppriktigt ledsen är när det hånas fram och tillbaka vad för bilder publiceras. Samma som vi LCHF:are ofta hånas och taggas på en påse godis tillexempel… Urk…
      Jag ska läsa genom Anna Hallén, ska bli så roligt!

  5. Precis! Jag blir så trött på allt nedklankande på andra och alla åsikter om hur man ska leva, hur man ska äta, hur man ska träna osv. Vi borde glädjas för varandras framsteg och att vi mår bra istället för att kritisera hela tiden .- och tyvärr tror jag att det är många som inte ens är medvetna om att de sprider den där negativiteten utan anser sig berättigade att berätta för andra hur de borde leva. Men det är väl så att instagram och dylikt blir ett enkelt forum för människor som mår dåligt och behöver projicera sina egna problem på andra. Men det är viktigt att vi pratar om det och medvetandegör det faktum att det inte är ok! Mer uppmuntran och kärlek bara! 🙂

    Såg förresten att du ska läsa till kostrådgivare via Anna Hallen – det ska jag också! 🙂 Men på distans eftersom jag bor i Finland. Det ska bli så sjukt roligt!

    • Ja precis! Det blir nog lätt så tyvärr. Vi får se till att sprida positivitet istället 🙂
      Ja men vad roligt!! Jag ska också läsa distans jag bor i Tidaholm och det är så långt till Ängelholm så funkade inte på annat sätt, börjar du nu i höst också?

      • Ja jag börjar i höst 🙂 Vi ses väl på webbinariet då! 🙂 Har ännu inte riktigt fattat hur det funkar i praktiken det här med webbinariet – lite som via skype kanske? Hoppas det kommer mer info snart!

Leave a Reply

