Är du en trotsig 3-åring?

God morgon kära du,

Jag har sugit på ett inlägg sen runt 04.30 snåret men inte orkat blogga förrän nu och nu blir det ett annat inlägg ändå, haha, jag suger på det andra lite till….
20130623-075612.jpg

Det här med att “äta rätt” kräver att man ibland måste vara förberedd, kritisk, flexibel, kvicktänkt och öppensinnad.
Det kan jämföras lite med att vara småbarnsförälder. Du planerar men i slutändan blir det inte alltid som man tänkt. Man får vara flexibel, kvicktänkt och ditt tålamod kommer att testas. Det kommer stunder då du vill ge upp, det kommer stunder då du är som lyckligast och det är just dem du måste hålla hårt i. För oavsett vilka prövningar du står framför så kommer det vara värt det.

En liten människa på 80cm kan trotsa och pröva dig något fruktansvärt men en vuxen människa i din egen längd är 1000 ggr värre, det är bara dig själv du trotsar och skadar när du bannar dig själv, ger upp för en stund eller känner att du inte orkar mer. Tänk dig själv som en liten 3 åring som ligger på golvet och skriker “Jag vill inte!!!” eller “Jag orkar inte!!!”

Vad säger man till någon som ligger på ett golv och skriker?!
1. Res på dig och bit ihop?
2. Okej, då struntar vi i det jobbiga?
3. Du får som du vill?
4. Sluta vara så barnslig, nu tar vi nya tag?

Vad säger du till dig själv?!

Har du ett mål, så kommer vägen dit vara krokig! Ingenting är väl roligt om det går för lätt? Eller…..?
Du kommer tappa en del “vänner” på vägen, såna som påstår sig vill dig väl men i slutändan “gottar” sig i dina bakslag!
Det gör inte så mycket önska dem lycka till och vinka glatt när du passerar med bravur!

Sist men inte minst, du kan bara göra ditt bästa oavsett om det gäller mat, träning, vänskap eller föräldraskap!

2 thoughts on “Är du en trotsig 3-åring?

  1. Jag önskar att jag kunde säga med ett övverseende leende att nån trotsig 3-åring e jag minsann ICKE! *fniss* Men jo… Det är jag nog. Då och då. 😉 EN mental flating i nacken och spark i arslet brukar jag ge mig själv i sådana stunder. Funkar rätt bra det med.

    Ha en go söndag! Ser fram emot det där andra inlägget! 😉

    • Haha!!! Ja mentala sparkar i baken behöver man ibland 🙂

      Jag suger på det lite till, jag var så trött och irriterad när jag skrev det imorse haha…

      Tack detsamma hoppas du får en fin dag!

Leave a Reply

