Min tallrik

20130622-105402.jpg
Mumsigt värre!

Nu kanske du undrar, varför äter jag färsk potatis?

Jo, för det första är det mycket mindre stärkelse i just färsk potatis och för det andra är det något av det godaste jag vet på midsommarbordet.
Jag åt även av Anna’s Västerbottenpaj, men åt inte upp allt skal. Jag vill när det är högtider, kalas eller annat kunna äta lite av varje och jag gör ett medvetet val om vad jag äter 🙂 oftast inga kolhydrater för det brukar inte vara svårt, men när det bjuds på något riktigt gott i matväg så smakar jag lite, jag tycker inte det är så farligt eftersom jag 95% av tiden äter rätt för mig!

Men idag är jag vattensvullen, min förlovningsring som blivit för stor så den nästan ramlar av, fick jag idag slita av mitt svullna finger, haha!

Min sambo som dragit ner på intaget av dåliga kolhydrater sa idag att även han har börjat märka skillnad från en bra och en “mindre” bra dag.

Märker du skillnad?

4 thoughts on “Min tallrik

  1. Ja de har jag börjat göra. Jag mår “bakis” när jag “syndat”. Som när jag hetsåt flingor o fil innan i veckan (Varför jag gjorde det, vet jag inte. Har lite mat-beteende att jobba med har jag märkt…:/) men jag vaknade med huvudvärk och tung känsla i kroppen. Som om jag druckit ett par flaskor vin. Första gången det hände så hade jag faktiskt druckit ett par glas vin kvällen innan så jag tänkte inte på det men nu efter en allt mer “ren” LCHF-livsstil så ser jag ett samband. Så.. efter 4-åringens kalas idag m både tårta och kanelbullar så vet jag va som väntar imorgon. Men minstingen fyller bara fyra en gång i livet. Det är det värt. 🙂

    Ha det gott!

    • Sparka inte dig själv bara för att du “syndat” utan ta bara nya tag istället 🙂 jag mår också så där “bakis” när jag ätit för mkt skit.
      Njut du av din 4-årings kalas på bästa sätt och precis som du säger, de fyller ju bara 4 en gång 🙂
      Hoppas det går bra och att ni får en fin dag 🙂 kram

    • Absolut! Förstår inte dem där som ska älta, älta och åter älta när det inte går att göra annat än att blicka framåt 🙂

Leave a Reply

