Matmuffins

Kostologik’s Matmuffins
Ca 12-14st

4 ägg
1 dl matyoghurt
50 g smält kokosfett eller smör
1 dl god riven fet ost
0,5 dl kokosnötmjöl
0,5 dl pofiber
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
salt och peppar

Vispa ägg och yoghurt, salt och peppar. Smält fettet och blanda ner. Blanda alla torra ingredienser och blanda ner i äggsmeten, även riven ost.
Fyll en muffinsform, fina cupcakesformar är ju alltid kul och sen så trycker du ner fyllningen bara i lagom fyllda formar. Metallformar är nog dock lite bättre tror jag.

Grädda i 10-12 min på 175gr

20130617-194210.jpg

Ursäkta sent recept, jag vet ni är några instagrammare som väntat. Har spenderat eftermiddagen på akuten med min vilding till son som ramlat, 7 månader och tror han kan gå själv, jösses! Nojig mamma-deluxe! Men allt är bra ❤

20130617-194705.jpg

6 thoughts on “Matmuffins

  1. Men söta ❤
    Inte behöver du ursäkta dig..
    Den som väntar på nå gott .. 😉
    Skönt allt slutade väl med lilla vildingen .. & tack för receptet .

    • Tack snälla ❤ återkom gärna med vad du tyckte 🙂 jag ska testa ett annat imorgon tänkte jag.
      Vilden mår nu mer fint men är mer vild än tam som sagt så det var nog inte sista gången han stod på huvudet…

  2. Hej! Hittade till din blogg idag och har fastnat. 20 sidor har jag läst hittills och är nu tillbaks i junimånad 😀
    Men du förutom allt bra jobb du gjort och ditt bra bloggande så måste jag ju fråga om skorna som du har på dig här!! Vilket märke, inköpsplats, pris???
    Mega snygga och precis såna sandaler jag måste ha till mina spretiga tår(som har rem över alla tårna så dem hålls ihop).

Leave a Reply

