Kvicktänkt & stresstålig

Ääääääntligen tar jag helg 😉
Helt slut i fötterna och ryggen. Inte van att stå upp och jobba så mycket och länge än, har ju förslappat mig lite under föräldraledigheten.

Över 350 förbeställningar även idag och massor av dropp har gått ut, fy 17 vad vi är bra jag och Moa! Ja man ska skryta lite lagom när man är nöjd! Vi hade en helt kaotisk dag där allt kan gå fel, verkligen gick fel men som de två stresståliga, kvicktänka tjejer vi är så löste vi allt och alla gäster njöt av maten 🙂

20130616-162326.jpg
Nötfärsbiffar… Omnomnom!

20130616-162423.jpg
Utskick av mat, glazade tallrikar med lingonsylt.

20130616-162549.jpg
Kaffe, kaffe, kaffe!! Vad skulle jag göra utan kaffe?!

Vet du, jag gillar verkligen mitt jobb! Jag älskar att laga mat i alla dess former, få lite utlopp för min kreativitet.
Många nackdelar finns det med att jobba inom restaurang, dåliga arbetstider, långa pass, tufft för knän/rygg osv listan kan säkert göras lång. Men jag kan även räkna upp många fördelar, jag trivs med mycket att göra, älskar att laga mat, upplägg, ja en hel del annat….

Sen är det ju tyvärr så att restaurangyrket är slitigt, ibland lågbetalt och många yngre utan erfarenhet som jobbar extra. Många ser ner på oss som jobbar inom restaurang, tyvärr att det inte är “fint nog”!

Synd för dem säger jag bara, nu gillar jag verkligen mitt jobb, men jag skulle jobba med vad som helst för att kunna bidra till att försörja min familj, jobb växer inte på träd och man har inte råd att vara för kräsen nu för tiden. Dessutom så skulle jag inte klara av att vara beroende av någon annan, jag vill tjäna mina egna pengar, bidra med mitt till hushållet, jag vill känna mig livegen!
Men det kanske bara är jag som tror stenhårt på det där…… Jag tycker inte att man har råd att vara kräsen, bättre att vara i ett jobb och leta ett annat än arbetslös och leta jobb.

Vad jobbar du med?

One thought on “Kvicktänkt & stresstålig

Leave a Reply

