Breggfast

I lördags så hade jag ned mig kesobröd till jobbet och gjorde mig en gudomligt god macka till brunch.

20130616-223200.jpg

Kostologik’s Äggmacka

1 skiva kesobröd
Majonäs
Rödlök
Blandsallad
2 kokta ägg
Smör
Gräslök

Bred majonäs på brödet, lägg på skivad lök, sallad. Mosa ägg fint med smör. Strö över smörgåsen och toppa med gräslök.

Idag var kesobrödet slut, jag har ju som sagt frälst de flesta på jobbet, jag klivet in med en påse och swisch så är de slut!

Kostologik’s Brödfria Äggmacka

Skivad rödlök
Majonäs
Romansallad
2 kokta ägg
Smör
Gräslök

Använd rödlök som bas, bred på majonäs, lägg romansalladen som en “båt”, mosa äggen fint i smör och toppa med gräslök.

20130616-223918.jpg

Leave a Reply

